گزارش‌ها نشان می‌دهد کوالکام برای تبلیغات تراشه‌های سری اسنپدراگون ایکس با تیم محبوب منچستریونایتد همکاری می‌کند.

با حرکت به‌سوی گسترش بازار رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند، کوالکام تلاش می‌کند تا برند اسنپدراگون را در جهان مشهور کند؛ این شرکت با حمایت مالی منچستر یونایتد، یکی از برجسته‌ترین و قدیمی‌ترین باشگاه‌های فوتبال در انگلستان، فعالیت گسترده‌ای را آغاز کرده‌است. برند تجاری Snapdragon روی پیراهن به‌صورت کاملا برجسته نشان می‌دهد کمپانی کوالکام باید میلیون‌ها دلار دراین قرارداد سرمایه‌گذاری کرده باشد تا نامش را در معرض دید عموم قرار دهد.

اسنپدراگون ایکس الیت از نظر بسیاری فراتر از یک راه‌اندازی تراشه است؛ کوالکام برای ورود به‌دنیای لپ‌تاپ‌ها ویندوزی و رقابت‌با پردازند‌‌ه‌های سری M اپل، AMD و Intel تلاش‌های بسیاری کرد. ازاین‌سو، سرانجام محصولی را ارائه کرد که به‌عنوان یک رقیب شایسته برای پلتفرم Windows for ARM به‌شمار می‌رود؛ همچنین، معرفی اسنپدراگون 8 نسل 4 به‌زودی انجام می‌شود و اهمیت بسیار بالای آن باعث هیجانات بسیار زیادی بین علاقه‌مندان فناوری شده‌اسن، زیرا این اولین تراشه گوشی هوشمند کوالکام خواهد بود که از هسته‌های اختصاصی Oryon بهره می‌برد؛ به‌این‌معنی‌که مانند اپل از هسته‌های اختصاصی استفاده می‌کند تا در مسیر طراحی سیلیکون اختصاصی به چالش بکشد.

همکاری اسنپدراگون و منچسنر

برند اسنپدراگون اگرچه دو دهه قدمت دارد، اما حالا با ماموریتی تازه و بلندپروازانه پا به‌عرصه گذاشته است. شاید به‌همین‌دلیل است که از امروز، لوگوی اسنپدراگون بر قلب پیراهن منچستر یونایتد می‌درخشد. ژان کلود بلان، مدیرعامل منچستر یونایتد، این همکاری را آغاز فصلی نو در دنیای تکنولوژی و ورزش می‌داند.

طبق گزارش بلومبرگ، منچستر یونایتد و کوالکام اسنپدراگون از اظهارنظر درخصوص مبلغ قرارداد همکاری خودداری می‌کنند، اما این رسانه اظهار می‌کند که مشارکت دوطرف بیش از 76 میلیون دلار ارزش دارد درمقایسه‌با اسپانسر فعلی منچستریونایتد برای آن‌ها درآمدزایی دارد! توافق بین دوطرف به‌مدت سه سال ادامه خواهد داشت و امکان تمدید قرارداد تا دو سال دیگر وجود دارد.