یک افشاگر سرشناس در شبکه اجتماعی X اعلام کرد کمپانی آمریکایی کوالکام دو نسخه ویژه از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را برای گلکسی S24 اولترا آماده می‌کند که برای برخی کشورها با هسته اورکلاک X4 متفاوتی همراه می‌شود.

همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی کوالکام از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با پشتیبانی از هوش مصنوعی و رهگیری پرتوی رونمایی کرد که به‌دلیل توانایی بالای پردازشی و گرافیکی مورد توجه بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی قرار گرفت. باتوجه‌به مشخصات سخت‌افزاری، این پردازنده از هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس 3.3 گیگاهرتزی بهره می‌برد که امتیازهای بنچمارک آن در تست تک هسته‌ای خیره‌کننده‌ است. باوجوداین، طبق سنت سال‌های گذشته، کوالکام و سامسونگ برای بهینه‌سازی قدرت پردازشی گلکسی S24 اولترا از نسخه ویژه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کنند؛ در ادامه‌ به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

نسخه ویژه اسنپدراگون 8 نسل 3 با فرکانس 3.4 گیگاهرتز اورکلاک شده است

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، تمام مناطق و کشورها از یک نسخه یکسان گلکسی S24 اولترا برخوردار نمی‌شوند؛ درحقیقت، غول کره‌ای قصد دارد از دو نسخه ویژه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای تولید پرچمدار اصلی خودش استفاده کند که از هسته اصلی Cortex-X4 با کلاک اسپید متفاوت استفاده می‌کند تا قابلیت‌های پردازشی متفاوتی را برای کاربران رقم بزند. ازسوی‌دیگر، افشاگری‌های سابق نشان می‌داد سامسونگ از پردازنده اختصاصی اگزینوس ۲۴۰۰ برای ساخت گلکسی S24 پایه و گلکسی S24 پلاس بهره‌مند خواهد شد، اما تازه‌ترین اطلاعات ما از شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد گزینه اگزینوس ۲۴۰۰ از میز مدیران سامسونگ همانند سال گذشته حذف شده است.

افشاگر معروف شبکه اجتماعی ایکس، Anthony، با انتشار پستی اظهار کرد که نسخه ویژه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در بازارهای انتخابی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، افشاگر مذکور اطلاعاتی را درخصوص هسته اورکلاک به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد نسخه ویژه اول با هسته اورکلاک 3.40 گیگاهرتزی و نسخه دوم تفاوتی با نسخه اصلی نخواهد داشت، اما بهینه‌سازی‌های دیگری برای سرعت بیشتر روی آن صورت می‌گیرد. بااین‌حال، Anthony بازارهای انتخابی را با حروف N و B یا U مشخص کرد که نشان می‌دهد سه بازار متفاوت جهانی برای گوشی گلکسی S24 اولترا وجود دارد؛ در واقع حرف N نشانگر کشور کره‌جنوبی خواهد بود که نسخه برتر پرچمدار سامسونگ در آن‌جا از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با فرکانس 3.3 گیگاهرتز عرضه می‌شود.

نسخه ویژه اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای هسته X4 اورکلاک شده است

ازطرف‌دیگر، اطلاعاتی درخصوص بازار B و U منتشر نشد، اما می‌دانیم بخش عمده‌ای از بازار جهانی را تشکیل می‌دهد که می‌تواند به‌صورت ترکیبی از دو نسخه ویژه پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده کند. ابتدا تصور می‌کردیم غول کره‌ای برای بازار داخلی از نسخه اورکلاک 3.4 گیگاهرتزی استفاده کند، اما اکنون می‌بینیم که مدل پایه برای شهروندان کره‌جنوبی درنظر گرفته شده‌است. بااین‌حال، نباید فراموش کنیم 100 مگاهرتز تفاوت چندانی در بخش پردازشی و رایانشی به‌وجود نمی‌آورد؛ بنابراین کاربران باید روی قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد هوش مصنوعی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و گلکسی S24 اولترا تمرکز کنند.

علاوه‌براین، کمپانی سامسونگ باید نگاه دقیقی به سیستم خنک‌کننده گلکسی S24 اولترا داشته باشد، چراکه توان پردازشی حداکثری نسخه ویژه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ می‌تواند باعث افزایش دمای داخلی و غیرقابل کنترلی شود که به‌صورت بالقوه توانایی‌های دستگاه را کاهش می‌دهد و در طولانی‌مدت به سخت‌افزار آسیب می‌رساند. به‌نظر می‌رسد با نسخه دوم اسنپدراگون ۸ نسل ۳ درکنار پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ عرضه سری گلکسی S24 کمی پیچیده خواهد شد که کاربران باید در زمان خرید دقت زیادی داشته باشند تا بهترین نسخه را متناسب با نیازهایشان خریداری کنند.

اخبار مرتبط: