اولین ویدئوی کالبد شکافی کنسول نسل جدید PS5 Slim قطعات داخلی، فلزات مایع، دما و میزان مصرف انرژی را به‌صورت کاملا واضح نشان می‌دهد و مقایسه‌ بین این دستگاه و نسل گذشنه صورت می‌گیرد.

هفته گذشته عکس‌های جدید و اول شخصی را از نسخه جدید کنسول نسل نهم سونی تحت‌عنوان PS5 Slim منتشر کردیم که نشان می‌داد پورت‌های هیبریدی این دستگاه کاملا با متریالی بسیار ارزان و کیفیت پایین ساخته شده است. باوجوداین، به‌لطف یوتیوبر معروف بانام کاربری Dave2D، اکنون به یک ویدئو کالبد شکافی از مشخصات سخت‌افزاری کنسول PS5 Slim دسترسی داریم. همچنین، مقایسه‌ای بین نسخه اصلی PS5 و مدل جدید انجام شد که تفاوت‌های واضح طراحی را به‌کاربران نشان داد.

یکی از جالب‌ترین نکاتی که در ویدئو موردبحث به‌چشم می‌خورد‌ آن است که در یک «استرس لوپ‌» هشت ساعته، کنسول PS5 Slim به‌دمایی معادل ۶۲ تا ۶۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ ازسوی‌دیگر، PS5 اصلی دمای قبلی یعنی ۶۰ تا ۶۳ درجه را حفظ می‌کند. همچنین، میزان مصرف انرژی در پلی استیشن ۵ اسلیم درمقایسه‌با نسخه اصلی کمی بالاتر نشان داده می‌شود؛ به‌خصوص در بازی‌های ویدئویی مانند Death Stranding و Spider-Man 2 این افزایش دمای داخلی به‌اوج می‌رسد.

علاوه‌براین، باید به‌شما بگوییم نباید از این کالبد شکافی از کنسول PS5 Slim انتظار زیادی داشته باشید؛ زیرا در این ویدئو ده دقیقه‌ای، یوتیوبر معروف می‌تواند نمایی از دستگاه و تجهیزات داخلی آن را نشان دهد و بگوید چه تفاوت‌هایی بین نسل اول و دوم پلی استیشن ۵ ایجاد شده است. وی اشاره می‌کند که کمپانی ژاپنی سونی می‌توانست یک دستگاه بسیار باریک‌تر با سیستم ‌خنک‌کننده و تراشه یکسان را استفاده کند، اما باید دید دلایل این سازنده برتر ژاپنی برای آن چه بوده است.

وزنApprox. 3.2 kg
پردازندهx86-64-AMD Ryzen “Zen 2
8 Cores / 16 Threads
Variable frequency, up to 3.5 GHz
کارت گرافیکAMD Radeon™ RDNA 2-based graphics engine
Ray Tracing Acceleration
Variable frequency, up to 2.23 GHz (10.3 TFLOPS)
حافظهGDDR6 16GB
448GB/s Bandwidth
حافظه داخلی1TB
5.5GB/s Read Bandwidth (Raw)
خروجی تصویرSupport of 4K 120Hz TVs, 8K TVs, VRR (specified by HDMI ver.2.1)
صدا“Tempest” 3D AudioTech
اینترنتEthernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)Wi-fi: IEEE 802.11 a/b/g/n/ac/ax

اخبار مرتبط: