در جلسه دادگاه شکایت کمیسیون فدرال تجارت ایالات متحده آمریکا از مایکروسافت، این شرکت مدعی شد PS5 اسلیم تا زمستان با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

اطلاعات منتشر شده بخشی از دفاعیه مایکروسافت در دادگاه بوده که در اعتراض به خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت با قیمت ۶۸.۷ میلیارد دلار تشکیل شده است.

این دادگاه از حساسیت بالایی برخوردار است چرا که اگر مایکروسافت نتواند تا ۲۷ تیر ماه خرید اکتیویژن بلیزارد را رسمی کند، علاوه بر باطل شدن قرارداد قبلی، باید ۳ میلیارد دلار هم به عنوان خسارت به اکتیویژن پرداخت کند. در حقیقت مایکروسافت در تلاش بود تا دادگاه را متقاعد کند نینتندو سوئیچ هم باید در یک بازار مشترک با PS5 و Xbox قرار بگیرد.

PS5 SLIM

مایکروسافت در استدلال خود اذعان کرد این مقایسه به درک موقعیت ایکس باکس در بازار کنسول کمک می‌کند، اما این بخشی نیست که ما دنبال آن هستیم. در بخشی از دفاعیه مایکروسافت اطلاعات بیشتری در مورد کنسول‌های بعدی سونی ارائه شده که در بخش نهایی آن آمده است:

“سونی هم نسخه دیجیتال را با قیمت پائین‌تر ۴۰۰ دلار به فروش می‌رساند و PS5 اسلیم را تا قبل از زمستان با همان قیمت عرضه خواهد کرد.”

علاوه بر این مایکروسافت جزئیات دیگری درباره کنسول دستی سونی به دادگاه ارائه کرد که مدعی شده سونی کنسول دستی را حداکثر ۳۰۰ دلار روانه بازار می‌کند. در حقیقت مایکروسافت در تلاش است تا به دادگاه ثابت کند مشکلات زیادی برای Xbox وجود دارد. طرفداران ایکس باکس هم امیدوارند با این استدلال‌های مایکروسافت در دادگاه پیروز شده و خرید اکتیویژن بلیزارد به صورت رسمی ثبت شود.

نظر شما چیست؟ آیا مایکروسافت در دادگاه پیروز و خرید اکتیویژن بلیزارد را رسمی می‌کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: