یک کاربر توییتری با انتشار تصاویری از کنسول خانگی نسل نهم PS5 Slim توانست ابعاد و اندازه واقعی این دستگاه را به‌کاربران نشان دهد.

اوایل صبح امروز، یک کاربر توییتری X با انتشار تصاویری از کنسول نسل نهم PS5 اسلیم نشان داد این دستگاه درمقایسه‌با نسل قبلی که درسال ۲۰۲۰ میلادی وارد بازار جهانی شد تفاوت‌های چندانی در اندازه و ابعاد ندارد. پیش‌ازاین، تصور می‌کردیم نسخه اسلیم باید همانند نامش بسیار باریک‌تر و سبک‌تر از مدل اصلی باشد، اما حالا با مقایسه‌ واقعی متوجه شدیم چنین نیست و کمپاین ژاپنی سونی می‌بایست زمان بیشتری را صرف توسعه PS5 اسلیم می‌کرد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

چندی پیش، اخباری منتشر شد که نشان می‌داد کاربران برای اتصال دیسک درایو به کنسول PS5 Slim نیاز به اینترنت دارند، در غیراین‌صورت دستگاه با نشان دادن اخطاری به کاربران می‌گوید از اتصال به اینترنت پایدار به دستگاه اطمینان حاصل کنند. به‌نظر می‌رسد پلی استیشن ۵ اسلیم از تغییرات دیگری درکنار زبان طراحی برخوردار است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از حافظه داخلی یک ترابایتی SSD اشاره کرد که درمقایسه‌با نسل گذشته ۱۷۵ گیگابایت بیشتر شده است. البته باید یادآور شد، بخشی کوچکی برای سیستم دستگاه به‌صورت پیش‌فرض اشغال می‌شود.

PlayStation 5

علاوه‌براین، تصاویر کنسول نسل نهم PS5 Slim نشان می‌دهد این دستگاه دو پورت اختصاصی USB-C به‌ارمغان می‌آورد. بااین‌حال، شایعات تایید می‌کنند دیسک درایو نسخه دیچیتال به‌صورت جداگانه فروخته می‌شود؛ همچنین، تمام نسخه‌ها از افزایش قیمت برخوردار هستند و بین ۳۹۹ دلار تا ۴۴۹ دلار هزینه دارند. طبق آخرین اخبار، PS5 Slim به‌همراه کنسول دستی PlayStation Portal وارد بازار جهانی می‌شود. ما هنوز اطلاعات کاملی از پلی استیشن ۵ نداریم، اما می‌دانیم از یک پردازنده هشت هسته‌ای با معماری پردازشی Zen 2 و پرازنده گرافیکی با معماری RDNA 3 به‌همراه ۶۰ واحد رایانشی بهره می‌برد.

سایر بهبودهای سخت‌افزاری نشان می‌دهد این کنسول می‌تواند رزولوشن 4K را با فریم ریت بسیار بالاتر و پایدارتری اجرا کند. همچنین از فناوری Ray Tracing استفاده می‌کند که به‌ترکیب رنگ و واقعی‌تر شدن آن‌ها کمک شایانی می‌کند. شایعاتی وجود دارد که به‌ما می‌گوید احتمالا دستگاه از رزولوشن 8K نیز پشتیبانی می‌کند، اما باتوجه‌به مشخصات سخت‌افزاری و قابلیت‌های دستگاه کمی بعید به‌نظر می‌رسد.

اخبار مرتبط: