پس از تحلیل مشخصات فنی درز کرده از PS5 Pro مشخص شد باوجود افزایش حجم ۶۷ درصدی پردازنده و به‌دلیل بهره‌مندی از یادگیری ماشینی، ارتقا میان نسل رزولوشن PS5 Pro برابر PS5 نسبت‌به PS4 Pro به PS4 بیشتر است.

۲ هفته قبل افشای اطلاعاتی PS5 Pro نشان داد این دستگاه به پردازنده جدید با کلاک اسپید ۳.۸۵ گیگاهرتزی و لیتوگرافی RNDA 4 کمپانی AMD مجهز می‌شود. مشخصات فنی PS5 Pro هیجان زیادی درمیان هواداران ایجاد کرد. اکنون یکی از تحلیلگران به بررسی اطلاعات درز شده پرداخته تا مشخص شود PS5 Pro چقدر از PS5 عادی بهتر است.

پس از بررسی مشخصات فنی درز کرده PS5 Pro، یکی از مراجع شناخته شده به‌نام Digital Foundry اعلام کرد ارتقا رزولوشن در PS5 Pro نسبت‌به PS5 بسیار بیشتر از ارتقا بین PS4 Pro و PS4 است. براین اساس تغییر PS5 Pro در افزایش ادراکی وضوح که به هوش مصنوعی وابسته است توسط کاربر حس می‌شود. همچنین استفاده از یک پردازنده گرافیکی بزرگ‌تر نقش مهمی در دست یافتن به رزولوشن بالاتر داشته است. به‌این ترتیب کاربران می‌توانند بازی‌های PS4 را با رزولوشن 4K واقع‌گرایانه‌تر اجرا کنند و بازی‌های PS5 هم از نظر گرافیکی ارتقا خواهند یافت.

رزولوشن PS5 Pro

در تحلیل آمده است: «PS4 Pro به پردازنده گرافیکی با اندازه ۲ برابری و ۲ برابر واحدهای پردازشی بیشتر نسبت‌به PS4 مجهز شد، درحالی که PS5 Pro از نظر ابعاد فقط ۶۷ درصد پردازنده را بزرگ‌تر کرده است. بااین حال به‌لطف افزایش رزولوشن (upscaling) با یادگیری ماشینی، ارتقا میان نسلی PS5 بیشتر از ارتقا در نسل قبلی خواهد بود.» در ادامه این گزارش آمده است که فناوری جدید می‌ةواند تصویر با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی در رندر داخلی بازی را ظرف تنها ۲ میلی‌ثانیه به رزولوشن 4K ارتقا دهد.

بااستفاده از سخت‌افزار جدید، PS5 Pro می‌تواند از نظر فنی بازی‌ها را با رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم یا 8K و نرخ ۶۰ فریم اجرا کند. البته هدف سونی این نیست و درنهایت قرار است رزولوشن 4K با نرخ ۶۰ فریم و رزولوشن 8K با نرخ ۳۰ فریم ارائه شود. اگرچه پیش از این شایعه‌ای مبنی‌بر افزایش ۱.۲ گیگابایتی حافظه رم شنیده می‌شد، در لیست مشخصات جدید درست مانند PS5 عادی به حافظه رم ۱۶ گیگابایتی GDDR6 اشاره شده است و خبری از افزایش رم نیست.

اخبار مرتبط: