بااعلام شرکت Krafton، در آپدیت ۳.۲ پابجی موبایل حالت ۱۲۰ فریم بر ثانیه اضافه می‌شود و اکنون این قابلیت در نسخه بتا در حال آزمایش است.

پابجی (PUBG) یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین بازی‌های شوتر موبایلی در سبک بتل رویال محسوب می‌شود. این عنوان هواداران بسیار زیادی داشت تا اینکه عناوین مشابهی مانند کال آف دیوتی موبایل برای رقابت با آن عرضه شدند. بااین حال هنوز هم پابجی محبوبیت زیادی میان هواداران دارد و کاربران زیادی از آن بهره‌مند می‌شوند. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد در آپدیت‌های بعدی قرار است پشتیبانی از نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه به عنوان محبوب اضافه شود.

بااعلام Krafton، سازنده عنوان محبوب پابجی قرار است در آپدیت ۳.۲ نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه به این پلتفرم اضافه شود. درحقیقت پیش‌تر و درحال حاضر فقط استفاده از نرخ ۹۰ فریم بر ثانیه امکان پذیر بود که البته تجربه روان و جذابی را ارائه می‌کرد. بااین حال نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه می‌تواند روان بودن گیم پلی را به یک سطح دیگر برساند. حالت ۱۲۰ فریم بر ثانیه برای گوشی‌های میان‌رده و رده بالا بهینه سازی شده است، زیرا رندر کردن در ۱۲۰ فریم نه‌تنها به نمایشگر با پشتیبانی از ۱۲۰ فریم، بلکه به تراشه قدرتمند برای تولید و رندر گیری فریم‌ها نیاز دارد.

بنابراین ممکن است گوشی‌های اقتصادی با پشتیبانی نمایشگر از ۱۲۰ فریم هم نتوانند این عنوان را با این نرخ اجرا کنند. همچنین درحال حاضر بسیاری از دستگاه‌های اقتصادی هنوز نمی‌توانند پابجی موبایل را با نرخ ۹۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند. بنابراین نباید انتظار داشت که حتی همه گوشی‌های میان‌رده، به‌ویژه نسخه‌های قدیمی‌تر توان اجرا با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را داشته باشند. درحال حاضر نسخه بتا پابجی موبایل با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه در حال آزمایش است تا پس از رفع مشکلات، در دسترس کاربران قرار بگیرد. با آزمایش کاربران گزارش‌هایی درباره داغ شدن بیش از حد دستگاه و افزایش مصرف باتری منتشر شده و باید دید درنهایت این مشکلات رفع می‌شوند یا نه.

اگرچه هنوز گزارش رسمی درباره نسخه جدید اپدیت ۳.۲ منتشر نشده است، انتظار می‌رود این آپدیت هم برای اندروید و هم برای iOS در دسترس قرار بگیرد و کاربران همه پلتفرم‌ها بتوانند از آن بهره‌مند شوند. بنابراین همه آیفون‌هایی که از نمایشگر ۱۲۰ فریم پشتیبانی می‌کنند و گوشی‌های اندرویدی با پردازنده قدرتمند مانند سری ۸ اسنپدراگون یا نمونه‌ّای قدرتمند دایمنسیتی توان اجرای پابجی با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را خواهند داشت.

اخبار مرتبط: