شایعات تایید می‌کند کنسول PS5 Pro با معماری پردازشی هیبریدی AMD و فناوری رهگیری پرتوی شتاب‌یافته به‌همراه ۶۰ واحد پردازشی معرفی خواهد شد که می‌تواند دنیای گیمینگ و کنسول‌های خانگی را متحول کند.

براساس آخرین گزارش‌ها از شبکه‌ها اجتماعی، به‌نظر می‌رسد کمپانی ژاپنی سونی قصد دارد تحولات عظیمی را در نسخه جدید کنسول پلی استیشن ۵ ایجاد کند تا تجربه کاربری به‌شدت بهبود یابد. به‌عنوان مثال، PS5 پرو رهگیری پرتوی شتاب‌یافته و بهبود عملکرد پردازشی خواهد داشت، اما به‌نظر می‌رسد سونی در معماری دستگاه از جدیدترین فناوری کمپانی AMD استفاده نخواهد کرد و به معماری پردازشی RDNA 3 هیبریدی بسنده می‌کند.

پلی استیشن 5 مشخصات سخت‌افزاری

چند روز پیش، وب‌سایت خبری RedGamingTech با انتشار اطلاعاتی در شبکه اجتماعی توییتر X گزارش داد که کنسول PS5 Pro از پردازنده هشت هسته‌ای Zen 2 با فرکانس پایه ۴ گیگاهرتزی و کارت گرافیکی سفارشی با ۶۰ واحد پردازشی و معماری RDNA 3 همراه می‌شود که فرکانس آن به ۲۵۰۰ تا ۲۸۰۰ مگاهرتز می‌رسد. همچنین، این کنسول از حافظه ۱۶ گیگابایتی GDDR6 استفاده می‌کند که سرعتی معادل ۱۸۰۰۰ مگاهرتز برثانیه دارد.

باوجواین، باید یادآور شویم، طی سال‌های اخیر، افشاگری و شایعات زیادی درباره معرفی PS5 Pro منتشر شده که حجم زیادی از آن موثق نیست و یک‌دیگر را تایید نمی‌کنند. بنابراین برای تایید مشخصات سخت‌افزاری یا حتی زبان طراحی دستگاه باید مدت‌زمان بیشتری را صبور باشیم. تازه‌ترین گزارش‌ها بیان می‌کند سونی روی چندین کنسول به‌صورت هم‌زمان کار می‌کند که می‌تواند نشان‌دهنده یک نسل با کلاستربندی و پردازنده‌های متفاوت باشد.

علاوه‌براین، برخی افشاگران مانند Kepler می‌گویند پردازنده PS5 Pro برپایه معماری Zen 2 خواهد بود که نسخه فعلی نیز از آن بهره می‌برد. اما باید به‌یاد داشته باشیم که تا زمان معرفی نباید به این شایعات بها داد. هفته گذشته کنسول PS5 Slim در دو نسخه دیسک‌خور و دیجیتالی معرفی شد و تا اواسط ماه آینده میلادی برای خرید دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط: