عرضه PS5 Pro با قیمت نجومی 700 دلاری، بحث‌های بسیاری را درباره ارزش خرید این کنسول برانگیخته است. قیمت کنسول پلی استیشن 5 پرو آن را از دسترس بسیاری از گیمرها خارج می‌کند و سوالاتی را در مورد توجیه اقتصادی آن درمقایسه‌با یک کامپیوتر شخصی (PC) بازی با مشخصات فنی مشابه مطرح می‌سازد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اسمبل یک PC با کارایی نزدیک به PS5 Pro، نیازمند بودجه‌ای حدود 750 دلاری است. با‌این‌حال، کنسول PS5 Pro با بهره‌مندی از سخت‌افزار و نرم‌افزار یکپارچه و بهینه‌سازی‌شده،می‌تواند بازی‌های طراحی‌شده را با عملکرد بهتری نسبت‌به یک PC با کارت گرافیک RX 7700 XT یا RTX 4070 اجرا کند و تجربه کاربری ساده‌تری را ارائه دهد. این موضوع به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا حداکثر بهره را از سیستم ببرند، چیزی که در کامپیوترها با تنوع سخت‌افزاری بالا به‌چالشی بزرگ تبدیل می‌شود.

افزایش قیمت چشمگیر بیش از 300 پوندی نسبت‌به مدل پایه پلی‌استیشن 5، و حذف پایه عمودی، باعث‌شده تا برخی افزایش قیمت را غیرمنطقی بدانند. به‌نظر می‌رسد سونی تلاش می‌کند تا بخشی از ضررهای فروش مدل پایه را ازطریق افزایش قیمت جبران کند.

در نهایت، اگرچه اسمبل‌کردن با کارایی مشابه PS5 Pro با همین قیمت ممکن نیست، اما افزایش قیمت قابل‌توجه آن درمقایسه‌با مدل اصلی، ارزش خرید آن را زیر سوال می‌برد. همچنین، این موضوع نگرانی‌هایی را درخصوص قیمت کنسول‌های نسل بعدی ایجاد کرده و نشان می‌دهد که صنعت بازی‌های ویدئویی به سمت افزایش قیمت‌ها حرکت می‌کند.

مقایسه PS5 Pro با PS5
مقایسه PS5 Pro با PS5
مقایسه PS5 Pro با PS5
مقایسه PS5 Pro با PS5
مقایسه PS5 Pro با PS5
مقایسه PS5 Pro با PS5