تصاویر تبلیغاتی گلکسی تب S10 پلاس و S10 اولترا سامسونگ، اولین نگاه را به‌این تبلت‌های آینده ارائه می‌دهد، اما به‌نظر می‌رسد خبری از مدل پایه نیست.

سامسونگ در‌حال توسعه تبلت های جدید گلکسی Tab S10 پلاس و Tab S10 Ultra است؛ این تبلت‌های پرچم‌دار در ماه اکتبر عرضه خواهند شد و از تراشه قدرتمند مدیاتک بهره می‌برند. این خبر هیجان زیادی در‌میان علاقه‌مندان به‌فناوری ایجاد کرده و گمانه‌زنی‌ها در‌مورد طراحی و مشخصات فنی این تبلت‌ها به‌اوج رسیده است. به‌تازگی تصاویری از طرح های اولیه این سری فاش شده، که تصویری از طراحی و برخی ویژگی‌های این تبلت‌ها را نشان می‌دهد. با توجه به‌سابقه سامسونگ در تولید تبلت های باکیفیت و نوآورانه، می‌توان انتظار داشت Tab S10 پلاس و Tab S10 Ultra با طراحی زیبا، عملکرد قدرتمند و ویژگی‌های پیشرفته، کاربران را شگفت‌زده کنند.

با وجود اینکه سامسونگ در‌حال توسعه سری گلکسی S10 Tab خود است، افشای اطلاعات درباره مدل‌های آینده و ویژگی‌های جدید آنها همچنان ادامه دارد. تاکنون، بزرگترین افشاگری که شامل چند تصویر بازاریابی از سری S10 می‌شود، در‌حال گردش است و پیش‌نمایشی اختصاصی از این تبلت‌ها، پیش از رونمایی رسمی، را به‌ما ارائه می‌دهد.

نشریه معتبر Android Headlines تصاویر فاش شده از دو مدل گلکسی تب S10 پلاس و گلکسی تب S10 اولترا را منتشر کرده است؛ در اولین نگاه به‌ تبلت‌ها، طراحی مشابه آن‌ها با نسل‌های قبلی جلب توجه می‌کند. با توجه به‌اینکه طراحی مدل‌های قبلی ظاهری تمیز و جذاب داشت، منطقی است سامسونگ تغییری در این بخش ایجاد نکرده و زبان طراحی موفق نسل‌های قبلی را حفظ کند. مدل اولترا دارای یک بریدگی کوچک در بالای صفحه نمایش است که احتمالا میزبان دوربین سلفی و سایر سنسورها خواهد بود. درمقابل، گلکسی تب اس 10 پلاس بدون این بریدگی طراحی شده و حاشیه‌های باریک‌تری در‌اطراف صفحه نمایش دارد. تنها تغییر قابل توجه عدم وجود مدل پایه در سری جدید S10 است که تمرکز سامسونگ بر مدل های پریمیوم و قدرتمندتر را نشان می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود گلکسی تب S10 پلاس، پرچمدار جدید سامسونگ، در رنگ نقره‌ای و مدل قدرتمندتر S10 اولترا در رنگ گرافیتی به‌بازار عرضه شوند. همانند سری S9، این تبلت‌های پرچمدار از شارژ سریع سیمی 45 واتی پشتیبانی خواهند کرد، هرچند شارژر به‌صورت جداگانه به‌فروش خواهد رسید. با وجود اینکه انتظار می‌رود تراشه Dimensity 9400 مدیاتک تا زمان عرضه این تبلت‌ها در دسترس باشد، به‌نظر می‌رسد سامسونگ تصمیم گرفته است از تراشه دایمنسیتی 9300 مدیاتک در این مدل‌ها استفاده کند و از به‌کارگیری نسخه جدیدتر صرف‌نظر کند. این موضوع می‌تواند به‌عنوان یک نکته منفی در بخش پردازشی این تبلت‌های پرچمدار تلقی شود.

در‌حال‌حاضر، جزئیات کمی در مورد تبلت‌های آینده سامسونگ در دسترس است، اما انتظار می‌رود با نزدیک شدن به‌تاریخ عرضه، اطلاعات بیشتری فاش شود. در این فاصله، می‌توان به‌عرضه اندروید 15 و رابط کاربری One UI 7.0 توجه کرد که احتمالاً پس از عرضه تبلت‌های جدید که در ابتدا با One UI 6.1.1 عرضه می‌شوند، منتشر خواهد شد.