به گفته راس یانگ، مدیر عامل Display Supply Chain Consultants (DSCC)، اپل طی دو سال آینده ProMotion را به مدل‌های پایه اضافه خواهد کرد. فناوری ProMotion اولین بار در سال ۲۰۲۱ برای آیفون ۱۳ پرو معرفی شد و فعلا در انحصار مدل‌های پرو باقی مانده است.

یانگ امروز در توییتی جدول را ارائه کرد که در آن فناوری‌های مختلف مرتبط با صفحه‌نمایش آیفون‌ها معرفی شدند. این جدول نشان می‌دهد که فناوری صفحه‌نمایش کم مصرف LTPO در سال ۲۰۲۵ به آیفون‌های پایه اضافه خواهد شد. یانگ گفت ProMotion به صفحه‌نمایش اجازه می‌دهد تا نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی داشته باشد و تجربه پیمایش بسیار نرم‌تر و راحت‌تری به کاربران ارائه می‌دهد.

فناوری ProMotion همچنین به صفحه‌نمایش اجازه می‌دهد نرخ تازه‌سازی را کاهش دهد. برای مثال، آیفون ۱۳ پرو می‌تواند تا ۱۰ هرتز و آیفون ۱۴ پرو می‌تواند تا ۱ هرتز کاهش یابد. همین امر باعث می‌شود صفحه‌نمایش بتواند همیشه روشن بماند و ساعت، ویجت‌ها و اعلان‌ها را حتی زمانی که دستگاه قفل است نشان دهد.

جدول زمانی روند آیفون تا سال ۲۰۲۷

در مجموع، این جدول نشان داد که آیفون ۱۷ و آیفون ۱۷ پلاس دارای فناوری ProMotion و صفحه‌نمایش همیشه روشن نیز خواهند بود. اپل به طور معمول ویژگی‌های مدل‌های پرو را به مدل‌های پایه در طول زمان اضافه می‌کند. همچنین به گفته یانگ انتظار می‌رود دینامیک آیلند اواخر امسال به هر چهار مدل آیفون ۱۵ اضافه شود.

Face ID زیر صفحه‌نمایش

یانگ اشاره کرد که اپل قصد دارد از Face ID و دوربین‌های زیر صفحه‌نمایش در آیفون‌ها استفاده کند. او مدعی شد که فناوری Face ID زیر صفحه‌نمایش همچنان با بریدگی دایره‌ای شکل برای دوربین سلفی همراه خواهد بود. انتظار داریم اپل از این ویژگی برای مدل‌های پرو تا سال ۲۰۲۷ استفاده کند. همچنین دوربین سلفی برای جلوه واقعی «تمام صفحه» به زیر صفحه‌نمایش منتقل می‌شود.

این پیش‌بینی با جدولی که یانگ به اشتراک گذاشته بود متفاوت است. او انتظار داشت که مدل‌ آیفون ۱۶ پرو در سال ۲۰۲۴ اولین مدلی باشد که از Face ID‌ زیر صفحه‌نمایش بهره می‌برد. ماه گذشته، یانگ گفت که این تاخیر یک ساله به دلیل مشکلات سنسور است. این تغییر نشان می‌دهد دو بریدگی صفحه‌نمایش که دینامیک آیلند را تشکیل می‌دهند، ظاهرا در سه نسل آینده آیفون‌های پرو بدون تغییر باقی خواهند ماند.

اخبار مرتبط: دکمه‌های آیفون ۱۵ پرو حساس به فشار هستند