چند ماه است که شایعات مختلفی درباره طراحی آیفون‌های سری ۱۵ منتشر می‌شود. این در حالی است که حدود ۶ ماه تا رونمایی این آیفون‌ها زمان باقی است. در آخرین شایعات منتشر شده درباره این آیفون، خبر‌هایی درباره قابلیت دکمه‌های آیفون ۱۵ پرو به گوش می‌رسد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

طبق اخبار و شایعات منتشر شده، دکمه‌های کناری آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با گذشته متفاوت خواهند بود. در جدید‌ترین پست منتشر شده در نشریه MacRumors، می‌توان شاهد جزئیات جدیدی درباره این دکمه‌ها بود.

این نشریه بر این اعتقاد است که اپل امسال دکمه یکپارچه کنترل صدا و یک دکمه قابل برنامه‌ریزی Action button را به نسخه‌های پرو آیفون ۱۵ می‌آورد. از این رو کاربران می‌تواند کارکرد این دکمه را تعیین کند.

همچنین طبق گزارش منتشر شده اپل تصمیم به تغییر کاربرد دکمه حالت بی‌صدا آیفون را نیز دارد. از این رو دکمه سایلنت آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس نیز قابل برنامه‌ریزی و شخصی‌سازی خواهند بود و کاربر می‌تواند کاربرد خاصی را برای این دکمه در نظر بگیرد. برای مثال با استفاده از این دکمه می‌توان حالت چرخش را فعال یا غیر فعال کرد و یا چراغ قوه و حالت مصرف بهینه انرژی را کنترل کرد.

دکمه های حساس به فشار آیفون 15 پرو

علاوه بر این قسمت جذاب در طراحی این دکمه‌های خازنی، حساس به فشار بودن این دکمه‌ها است. از این رو کاربران می‌توانند با دستکش و یا قاب نیز با دکمه‌های حساس به فشار آیفون ۱۵ پرو کار کنند.

این دکمه‌ها دارای یک ریز پردازنده اختصاصی هستند که مصرف انرژی پایینی دارد و حتی در حالت خاموش بودن دستگاه نیز کار می‌کند. این تراشه نگه داشتن به روی دکمه و حرکات کاربر را تشخیص می‌دهد و با توجه به آن بازخورد لرزشی مناسب را با استفاده از Taptic Engine (یا موتور لرزش آیفون) به کاربر می‌دهد.

در گزارش منتشر شده آمده است که کاربران می‌توانند حساسیت این دکمه‌ها را درون تنظیمات شخصی‌سازی کنند که این موضوع ما را یاد دکمه هوم در آیفون SE میاندازد.

علاوه بر تراشه جدید مخصوص کنترل دکمه‌ها، تراشه‌های NFC و بلوتوث LE و UE آیفون ۱۵ پرو نیز می‌توانند در زمانی که باتری دستگاه به طور کامل خالی شده نیز فعالیت کنند. که این موضوع می‌تواند به ردیابی آیفون در حالت خاموش کمک کند.

نظر شما درباره دکمه‌های حساس به فشار آیفون ۱۵ پرو چیست؟ به نظر شما این طراحی تا چه میزان کاربردی خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: دکمه های تنظیم صدای آیفون ۱۵ پرو تغییر خواهد کرد