طبق گزارش جدیدی که توسط خبرگزاری بلومبرگ، به نقل از تحلیلگر معروف اپل، یعنی مارک گورمن منتشر شده، اپل برنامه‌اش برای تولید یک آیپد پلاستیکی ارزان‌قیمت (با بدنه و کیبورد پلاستیکی) را کنار گذاشته است. آیپدی که قرار بود به طرزی باورنکردنی زیر 500 دلار قیمت داشته باشد! هرچند این کار با توجه به سیاست‌های بازاریابی اپل، که بیشتر مبتنی بر تولید محصولات باکیفیت و گران‌قیمت است تناقض دارد. اما به نظر می‌رسد که واقعاً اپل تولید یک محصول با کیفیت پایین‌تر و قیمت ارزان‌تر را در دستور کار قرار داده تا بتواند با رقبای دیرینه خود در بازار ارزان قیمت‌ها نیز رقابت کند.

گورمن که قدرت زیادی در رسانه‌های مرتبط به فناوری دارد، گفت که اپل در ابتدا برنامه داشت تا یک آیپد ارزان با قاب پشتی و کیبورد پلاستیکی را در بازار عرضه کند و قصد داشت آن را زیر 500 دلار نیز قیمت‌گذاری نماید. اما به نظر می‌رسد که این ایده کنار گذاشته شده است. دستگاهی که عملاً تنها امید اپل برای رقابت با کروم‌بوک‌های گوگل به حساب می‌آمد. کروم‌بوک‌هایی که با قیمت ارزان و توانایی‌های محدود توانسته‌اند بازار خوبی در بخش آموزش و مدارس پیدا کنند

apple-ipad-10th-generation-colorswith-keyboard

با این حال هنوز مشخص نیست که آیا قرار بوده آیپد پلاستیکی اپل به عنوان یک آیپد نسل دهمی واد بازار شود (طبق آنچه هفته گذشته ادعا شده بود)، یا اینکه قرار بوده یک آیپد ضعیف‌تر با مشخصات قدیمی‌تر باشد. آیپدهای نسل دهمی جدید به عنوان جدیدترین اعضای خانواده آیپدهای اپل، با تراشه A14 Bionic، سیستم عامل iPadOS و یک طراحی تمام صفحه‌ای عرضه شده‌اند.

هرچند این آیپدهای جدید از قلم دیجیتالی پشتیبانی نمی‌کنند و صفحه‌نمایش لمینت شده هم ندارند. آیپدهای نسل دهمی جدید با قیمت 449 دلار، گران‌تر از نسل نهم آیپد سطح پایه هستند که با قیمت 329 دلار همچنان روی خط تولید قرار دارند. با این وجود ارزان‌تر از آیپد ایر به شمار می‌روند که قیمت آن از 599 دلار شروع می‌شود.

Apple Scrapped Plans to Launch Low-Cost iPad With Plastic Design and Keyboard - MacRumors

خبر مرتبط: سومین نسخه بتا از iOS 16.2 و iPadOS 16.2 رونمایی شد