محدودیت‌های حاصل از همه گیری کرونا همچنان ادامه دارد. اپل دیروز اعلام کرد که به دلیل محدودیت‌های موقت COVID-19 در چین، ممکن است میزان تولید نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ کمتر از پیش‌بینی‌ها باشد و از این رو شاهد مشکل در خط مونتاژ آیفون ۱۴ پرو هستیم.

اپل در بیانه مطبوعاتی خود که در بخش Apple Newsroom سایت خود منتشر کرده است، اعلام کرد که محدودیت‌های وضع شده در شهر Zhengzhou چین، باعث شده تا به طور موقت بر خط مونتاژ اصلی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس تأثیر بگذارد. از این رو اپل سلامت و ایمنی کارکنان زنجیره تأمین خود را اولویت قرار داده است.

از طرفی در هفته‌های گذشته شاهد تقاضای زیاد برای مدل‌های پرو آیفون ۱۴ بودیم و کاربران تقاضای بیش از انتظاری برای خرید آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس داشته‌اند. از این رو با توجه به تقاضای زیاد و مشکلات در خط مونتاژ آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس، اپل پیش‌بینی می‌کند که زمان انتظار مشتریان برای تحویل سفارش‌های آن‌ها بیش‌تر شود.

طبق گزارش منتشر شده در هفته گذشته، می‌دانیم که تولید آیفون‌ها به دلیل محدودیت‌های به وجود آمده در کارخانه فاکسکان می‌تواند تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند و این کاهش نسبت به سطح تولید قبلی این کارخانه است.

مشکل در خط تولید سری آیفون ۱۴

به گفته اپل کاهش ظرفیت زنجیره تأمین باعث بیشتر شدن زمان انتظار کاربران برای خرید آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس می‌شود. در حال حاضر کارشناسان زمان ارسال این گوشی‌ها در آمریکا را ۳ الی ۴ هفته تخمین می‌زنند. البته اپل برای کمتر پیش آمدن این مشکل، در حال انتقال خط تولید خود از چین به هند است.

دولت چین به دنبال شیوع مجدد کووید-۱۹، از ۱۱ آبان ماه دستور قرنطینه یک هفته‌ای برای منطقه صنعتی که کارخانه فاکسکان در آن قرار دارد، صادر کرد و این محدودیت‌های به وجود آمده به دلیل تعطیل شدن خط مونتاژ اصلی آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس به وجود آمده است.

نظر شما درباره تعطیلی خط مونتاژ آیفون ها چیست؟ به نظر شما تعطیلی یک هفته‌ای این خط تولید، تا چه میزان بر بازار جهانی تأثیر گذار خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: اپل با کمبود آیفون ۱۴ پرو مواجه شد!