گزارش‌ها نشان می‌دهد یک دستگاه آیفون پس‌از سقوط از ارتفاع ۴۸۰۰ متری در شرایط کاملا سالم پیدا شده‌، اما چندین فاکتور دست‌به‌دست دادند تا برای دومین‌بار پرچمداران اپل پس‌از سقوط آزاد سالم بمانند.

براساس آخرین اخبار از حوزه فناوری، یک دستگاه آیفون پس‌از سقوط آزاد ۴۸۰۰ متری از هواپیما آلاسکا در شرایط کاملا سالم و بدون آسیب پیدا شد. اگر آزمایش‌ها و تست‌های مقاومتی سری گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو‌ مکس را دیده می‌باشید به‌راحتی می‌توانید سطح مقاومت آن را تصور کنید؛ بااین‌حال ارتفاع ۴۸۰۰ متری بحثی جداگانه دارد که نشان می‌دهد دلیل اصلی سالم ماندن دستگاه مرتبط‌با قاب محافظ و محل سقوط است؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر و گزارش‌های مربوط به آن می‌پردازیم تا ببینیم یک آیفون چگونه با سقوط از چنین ارتفاعی سالم مانده‌است.

شان بیتس، از شهروندان ایالت واشنگتن، به‌صورت کاملا تصادفی در جاده بارنز در پورتلند، اورگن آیفون موردبحث را پیدا کرد و تصاویری ازآن را در شبکه اجتماعی X به‌اشتراک گذاشت. باتوجه‌به تصاویر می‌توان دریافت که دستگاه هیچ‌گونه آسیبی ندیده و صفحه‌نمایش به‌خوبی کار می‌کند‌؛ همچنین، نمایشگر ایمیل آلاسکا ایرلاینز را نشان می‌داد که باعث تعجب همگان در بخش کامنت‌های این پست در X شد. ازسوی‌دیگر، دستگاه هنوز روی حالت هواپیما (Airplane mode) قرار دارد که بیانگر سقوط این دستگاه از آسمان است.

آیفون

باید توجه داشته باشیم سقوط از ارتفاع ۴۸۰۰ متری و سالم ماندن آیفون به چند عامل بزرگ بستگی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قاب محافظ و محل سقوط اشاره کرد. در‌حقیقت، دستگاه در مکانی نرم فرود آمده که بدون کوچک‌ترین آسیبی کار می‌کند؛ حال، اگر این آیفون به بتن یا سطحی سخت برخورد می‌کرد، بدون‌شک دستگاه متلاشی می‌شد. باوجوداین، سقوط ۴۸۰۰ متری روی جسم نسبتا نرم هم می‌تواند آسیب‌های زیادی را وارد کند، اما قاب محافظ سخت آیفون موردبحث توانست به‌بهترین شکل ممکن از آن محافظت کند. در نهایت شان بیتس با سازمان ملی ایمنی حمل‌ونقل (NTSB) تماس گرفت و آن‌ها را درجریان دستگاه یافت‌شده گذاشت؛ مقامات محلی به بیتس گفتند این دومین وسیله‌ای به‌شمار می‌رود که از این پرواز پیدا شده‌است.

اخبار محلی نشان می‌دهد بخشی از کابین هواپیما آلاسکا ایرلاینز پس‌از پرواز منفجر شد؛ به‌همین‌دلیل، تعداد زیادی از وسایل مسافران سقوط کرد. باوجوداین، خدمه هواپیما موفق به فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی پرتلند شدند. گزارش‌های تخصصی نشان می‌دهد کاهش ناگهانی فشار در کابین هواپیما باعث مکیده شدن وسایل کوچک و سبک‌وزن شده‌است. باوجوداین، همان‌طورکه در متن خبر چندین‌بار اشاره کردیم سالم ماندن این آیفون به شرایط و شانس کاربر بستگی داشته که سقوط 4800 متری را جان‌سالم به‌در برده‌است.

اخبار مرتبط: