امروز در مراسم آنپکد سامسونگ شاهد معرفی و اعلام قیمت تب اس 9 و دیگر دستگاه‌های این سری بودیم.

مدت زیادی است که شایعات تبلت‌های جدید سامسونگ در دنیای تکنولوژی منتشر شده‌اند و پس از گذشت زمانی طولانی، سامسونگ امروز بالاخره سری جدید دستگاه‌هایش را به صورت رسمی معرفی کرد. این سری که نهمین نسل از تبلت‌های پرچمدار سری اس محسوب می‌شود، از سه مدل پایه، پلاس و اولترا تشکیل شده که در بازه‌های قیمتی مختلفی عرضه می‌شوند.

مدل اولترا کاربران حرفه‌ای را در نظر گرفته که از دستگاهشان انتظارات بالایی دارند. این تبلت از یک صفحه نمایش بزرگ با کیفیت استفاده می‌کند که می‌تواند آن را حتی وارد رقابت با لپ‌تاپ‌ها کند. برای انجام پردازش‌ها در این سری از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده شده که در سری گلکسی اس 23 هم دیده شده بود.

این تبلت با برچسب قیمتی 1199 دلاری وارد بازار می‌شود که آن را حدود 100 دلار از آیپد پرو 12.9 اینچی گران‌تر می‌کند. البته بالاتر بودن قیمت این دستگاه از آیپد‌ها کاملا قابل توجیه است و می‌توان گفت که سامسونگ حالا بیشتر از هر زمان دیگری در رقابت با آیپدها قرار گرفته است.

صفحه نمایش گلکسی تب اس ۹

مدل پلاس از یک صفحه نمایش 12.4 اینچی با تکنولوژی‌های یکسان استفاده می‌کند و تقریبا مشخصات سخت‌افزاری مشابهی به مدل اولترا دارد. این تبلت کاربرانی را هدف قرار داده که به یک دستگاه بزرگ‌ نیاز دارند اما نمی‌خواهند برای مدل اولترا هزینه کنند یا اندازه 14.6 اینچی مدل اولترا کمی برای آن‌ها بیش از حد بزرگ است.

مدل پلاس با قیمت معقول‌تر 999 دلار وارد بازار می‌شود که آن را در رقابت با آیپد 11 اینچی قرار می‌دهد. آیپد کوچک‌تر اپل هم با همین قیمت عرضه می‌شود اما ممکن است در برخی زمینه‌ها کمی از تب اس 9 ضعیف‌تر باشد. در پایان هم قیمت تب اس 9 وجود دارد که با برچسب 799 دلاری وارد بازار می‌شود.

طراحی گلکسی تب S9

این تبلت کاربران ساده را هدف قرار داده و با یک صفحه نمایش 11 اینچی وارد بازار می‌شود که از دستگاه‌های دیگر در این سری کوچک‌تر است. این دستگاه برخلاف گذشته حالا از یک پنل امولد استفاده می‌کند که آن را برای کاربران تبدیل به گزینه بهتری می‌کند. اما باید گفت که این دستگاه از نظر سخت‌افزاری تفاوت چندانی با مدل‌های دیگر ندارد.

باید گفت که تمامی دستگاه‌ها حدود 100 دلار نسبت به گذشته گران‌تر شده‌اند. عرضه عمومی سری تب اس 9 از تاریخ 11 آگوست یا 20 مرداد ماه شروع می‌شود و کاربران از همین حالا می‌توانند این دستگاه‌ها را در وب‌سایت سامسونگ پیش‌خرید کنند.

خبر مرتبط: سری گلکسی تب اس ۹؛ رقیب آیپدهای اپل معرفی شد