شاید تاکنون‌ایده‌های جذابی درباره ایرپاد‌های اپل شنیده باشید. اکنون باز هم شایعات جدید منتشر شده حاکی از طراحی جدید و پتنت جذاب این شرکت برای کیس شارژ ایرپاد با صفحه نمایش لمسی است. شاید در ابتدا این‌ایده غیر ممکن به نظر برسد، اما شدنی است. در ادامه به توضیح این ویژگی و گزارش‌های منتشر شده درباره آن می‌پردازیم.

طبق اخبار منتشر شده اپل در حال کار و تحقیق به روی کیس شارژ ایرپاد با صفحه نمایش لمسی است. این صفحه نمایش به روی کیس شارژ قرار دارد و به کاربران اجازه کنترل صدای در حال پخش را می‌دهد. همچنین این صفحه نمایش می‌تواند با نرم‌افزار‌ها و دستگاه‌های دیگر نیز جفت شود.

اپل هفته گذشته پتنت یا طرح مفهومی جدید را ثبت کرد و آن را “دستگاه‌ها و روش‌هایی برای بهبود تعاملات گرافیکی با کاربران از طریق کیس هدفون” نامید. این طرح مفهومی که توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا ثبت شده است، در شهریور ماه ۱۴۰۱ بایگانی شده بود و بعد از چند ماه اکنون شاهد ثبت آن هستیم.

در توضیح این طرح مفهومی آمده است که قاب یا کیس هدفون‌های بی‌سیم یا دستگاه‌های خروجی صدا، غالبا دستگاه‌هایی غیرفعال هستند که تنها برای شارژ دستگاه از آن‌ها استفاده می‌شود. از این رو در این طرح مفهومی اپل با طراحی جدید خود یک قاب هدفون با رابط کاربری تعاملی طراحی کرده است که علاوه بر استفاده در حالت شارژ بتوان از آن استفاده دیگری کرد. استفاده‌ای مانند کنترل کاربر بر عملیات مرتبط با هدفون بی‌سیم یا دستگاه خروجی صدا برخی از این کاربرد‌ها هستند.

طرح اولیه ایرپاد با طراحی صفحه لمسی روی کیس

با این طرح مفهومی جدید می‌توان کنترل کاربر به روی قاب هدفون‌های بی‌سیم را بهبود بخشید و کاربرد بیشتری از کیس شارژ را تجربه کرد. این در حالی است که این طرح مفهومی به سادگی قابل ارتقا است و می‌توان از آن استفاده‌های بیشتری نیز کرد.

با توجه به مفهومی بودن این طرح، ما تصویر واقعی از آن نداریم. اما می‌توان آن را در ذهن تجسم کرد. برای نمونه در نگاه اولیه اپل می‌تواند کنترل موزیک‌های در حال پخش در نرم‌افزار Apple Music را از طریق این صفحه نمایش لمسی خازنی ممکن کند. برای نمونه کاربر می‌تواند به روی قطعه صوتی قبل یا بعد برود و میزان صدای در حال پخش را کنترل کند.

علاوه بر این می‌توان تصور کرد که در این طرح مفهومی جدید کاربر می‌تواند با ضربه زدن و کشیدن انگشت به روی کیس محتوای در حال نمایش را پیمایش کند و یا دستیار صوتی سیری اپل را اجرا کند.

طرح اولیه ایرپاد با صفحه لمسی

در یک طرح قابل تجسم دیگر نیز می‌توان تصور کرد که حتی فشردن کیس شارژ نیز می‌تواند عملکرد خاصی داشته باشد. برای مثال با فشردن کیس شارژ می‌توانید حالت حذف نویز هدست را تعیین کنید.

اپل پیشنهاد می‌کند که این کیس شارژ شامل پردازنده و ماژول‌های حافظه اضافی نیز باشد تا با استفاده از آن بتواند دستور العمل‌های خاصی را به صورت جداگانه اجرا کند. برای مثال می‌توان تصور کرد که کیس شارژ هدفون بی‌سیم اپل امکان دسترسی به نرم‌افزار‌های آیفون مانند نرم‌افزار‌ایمیل، دوربین، پیام‌ها، آب و هوا و… را بدهد.

با این طراحی و ادغام صفحه نمایش با کیس شارژ، کاربرد هدفون‌های بی‌سیم بیشتر از گذشته می‌شود. اما می‌دانیم که با توجه به مفهومی بودن این طرح باید مدت زمان زیادی منتظر عرضه آن به بازار باشیم. اما این طرح مفهومی تلاش اپل برای کاربردی‌تر کردن کیس ایرپاد‌ها را نشان می‌دهد. این در حالی است که پیش‌تر نیز اپل به فکر تبدیل ایرپاد به ابزار سلامتی افتاده بود.

نظر شما درباره کیس شارژ ایرپاد با صفحه نمایش لمسی چیست؟ آیا به نظر شما این طراحی موفق خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.