رییس اتحادیه دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه رجیستری گوشی آیفون 14 را در آینده محتمل دانست.

نزدیک به یک سال از عرضه آیفون 14 به بازار می‌گذرد، اما این گوشی هنوز در شبکه تلفن همراه کشورمان فعال نشده است. حتی واردات این دستگاه به کشور مجاز نیست و ممنوع اعلام شده و اما و اگرهایی در رابطه با رجیستری آیفون ۱۴ مطرح شده است.

یکی از دلایلی که برای جلوگیری از واردات این گوشی به کشور مطرح شده بود، امکان اتصال به شبکه ماهواره‌ای استارلینک بود. بر‌این اساس محمدرضا رمضان، رییس اتحادیه دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه اعلام کرد که دولت اتصال یا عدم اتصال این گوشی به استارلینک را بررسی می‌کند.

ریجستری ایفون ۱۴

رمضان اعلام کرده است: «تقاضا شده که مسائل واردات آیفون 14 بررسی و قانونی شود؛ زیرا برخی از نهادها می‌گویند این گوشی به ماهواره استارلینک متصل می‌شود. این درحالی‌است که برخی نیز می‌گویند که این اتصال انجام نمی‌شود. درهر صورت دولت در این زمینه در حال بررسی‌های لازم است که اگر طبق کارشناسی‌های لازم در این زمینه مشکلی پیش نیاید، با واردات آن موافقت خواهد شد.»

علیرغم قیمت بسیار بالا، گوشی‌های اپل در بازار ایران طرفداران بسیاری دارد و جلوگیری از واردات و رجیستر نشدن آیفون 14 باعث شده تا کاربران به روش‌های دیگری برای استفاده از این دستگاه در کشور روی بیاورند.

با این حال، انتشار اخباری مبنی بر رجیستری گوشی آیفون 14 احتمالا افزایش قیمت این گوشی را در پی خواهد داشت. از سوی دیگر افزایش تعرفه واردات گوشی، روی قیمت این دستگاه‌ها نیز اثر می‌گذارد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که در آینده چه اتفاقی می‌افتد؛ آیا با واردات قانونی و رجیستری این گوشی موافقت خواهد شد یا این معظل دامن آیفون ۱۵ را که ماه آینده رونمایی و عرضه می‌شود نیز خواهد گرفت.