دیروز دفتر نمایندگی شرکت پوکو در هند رسماً اعلام کرد که گوشی پوکو X5 پرو در تاریخ 6 فوریه (17 بهمن ماه) در این کشور عرضه می‌شود. جالب‌تر اما این بود که هیچ صحبتی از مدل معمولی Poco X5 به میان نیامده و امروز با لو رفتن مشخصات گوشی پوکو X5 ، خبرهایی منتشر شده که دلیل صحبت نکردن درباره مدل معمولی این گوشی را مشخص کرده است.
آن‌طور که به نظر می‌رسد، قرار نیست گوشی Poco X5 در کنار مدل پرو خود در بازار هند عرضه شود. در عوض، مدل X5 را در بازار اروپا شاهد خواهیم بود. حال سؤال اینجاست که آیا X5 Pro در اروپا نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت یا این گوشی هم به صورت انحصاری فقط در هند عرضه می‌شود؟ هنوز پاسخی برای این سؤال وجود ندارد، اما با سرعتی که خبرها درز پیدا می‌کنند، مطمئناً حداکثر تا چند روز دیگر پاسخ این سوال را خواهیم گرفت.

توییت-مشخصات-گوشی-پوکوx5


همه شواهد حاکی از این است که Poco X5 معمولی ظاهرا راهی بازار اروپا شده و اتفاقا امروز هم به لطف برخی از بازاریابان، برگه‌ای از مشخصات گوشی پوکو X5 فاش شده است. آن‌طور که به نظر می‌رسد این گوشی دارای صفحه‌نمایش لمسی 6.67 اینچی امولد با رزولوشن 1080x2400، نرخ رفرش 120، نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز و حداکثر روشنایی 1200 نیت است. این پنل دارای گواهی Low Blue Light است و 100٪ فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد.
دوربین اصلی گوشی Poco X5، دارای یک سنسور 48 مگاپیکسلی است که دو دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو هم آن را همراهی می‌کنند. همچنین یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی نیز در پنل جلویی آن قرار گرفته است.

باتری Poco X5 حدود 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و به صورت کابلی با سرعت 33 وات شارژ می‌شود. تراشه به کار رفته در این گوشی نیز از نوع اسنپدراگون 695 کوالکام است.

خبر مرتبط: گوشی Poco X5 در Geekbench مشاهده شد