در حالی که ما هنوز منتظر شنیدن خبر رسمی عرضه Poco X5 هستیم، به نظر می‌رسد که اطلاعات گوشی Poco X5 به طریقی در بنچمارک Geekbench منتشر شده است. اطلاعات درج شده در این بنچمارک تراشه اصلی، مقدار رم و البته نسخه اندروید نصب شده روی این دستگاه را، پیش از زمان معرفی و عرضه رسمی آن فاش می‌کند.

گوشی Poco X5 از شناسه Xiaomi 22111317PG بهره می‌برد و تاکنون توانسته در این بنچمارک امتیاز 693 تک هسته‌ای و امتیاز 2113 چند هسته‌ای را برای خود ثبت کند. این دستگاه به تراشه اسنپدراگون 695 مجهز است و طبق اطلاعات ثبت شده این بنچمارک 8 گیگابایت هم رم دارد. این گوشی قرار است در بخش نرم‌افزاری با اندروید 12 پوشش داده شود که البته می‌توانیم حدس بزنیم با پوسته MIUI 13 همراه خواهد بود.

بنچمارک poco x5

بر اساس خبرهایی که پیش از این منتشر شده بود، گوشی تلفن همراه Poco X5 قرار است در واقع یک نسخه بازسازی شده از ردمی نوت 12 باشد. ردمی نوت 12 گوشی بود که با تراشه اسنپدراگون 4 نسل 1 عرضه شده بود. Poco X5 اما آن تراشه با یک تراشه نه‌چندان جدید، یعنی اسنپدراگون 695 جایگزین کرده است.

علاوه بر این، انتظار داریم که Poco X5 Pro هم در کنار مدل معمولی X5 به طور همزمان معرفی شود. شایعه شده که مدل Poco X5 Pro در واقع نسخه بازسازی شده گوشی Redmi Note 12 Pro Speed  است که قرار است با تراشه جدیدتر اسنپدراگون 778G عرضه شود.

همانطور که می‌دانید شرکت پوکو هم جزو زیرشاخه‌های شیائومی است و برندسازی مجدد گوشی‌های شرکت‌های زیرشاخه دیگر مانند ردمی و عرضه دوباره آنها تحت نام برندهای متفاوت کاری است که شیائومی پیش از این هم سابقه انجام آن را دارد. شیائومی با به‌روز‌رسانی گوشی‌های مختلف خود تحت لوای شرکت‌‌های زیرشاخه دیگر، مدل‌های جدیدی را برای آنها تأمین می‌کند و این دستگاه‌ها را در بازارهای متنوع‌تری عرضه می‌نماید.

بررسی: