براساس اعلام رسمی، تبلت پوکو پد با تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 به‌همراه باتری عظیم 10000 میلی‌آمپرساعتی معرفی شد تا اولین حضور زیربرند Poco در دنیای تبلت‌ها قدرت‌مند باشد.

پس‌از رونمایی از سری گوشی‌های پرچمدار اقتصادی پوکو F6 با مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده چشمگیر، غول چینی به‌سوی معرفی اولین نسل پوکو پد رفت تا ثابت کند حرف‌های بسیار زیادی دنیا تبلت‌های هوشمند خواهد داشت. تبلت پوکو ازنظر طراحی مشابه بسیاری از دستگاه‌های اقتصادی است که ازنظر جنس بدنه و وزن تقریبا جذابیتی ندارد و سازنده چینی برای کاهش قیمت از فاکتورهای مهمی چشم‌پوشی کرده‌است! بااین‌حال، مانند همیشه ویژگی‌های سخت‌افزاری و نمایشگر آن می‌تواند عاملی برای جلب‌توجه و فروش بالا باشد!

برای شروع باید اشاره کنیم، پوکو پد از یک نمایشگر بزرگ 12.1 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2.5K پیکسل به‌همراه نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی بهره می‌برد که نسبت‌به بسیاری از تبلت‌های هم‌رده قدرت فوق‌العاده بالاتری خواهد داشت. پوکو می‌گوید سطح روشنایی خودکار به 1000 نیت هنگام تماشای محتوای HDR می‌رسد که تضمینی برای تماشای فیلم‌وسریال خواهد بود. همچنین، نسبت‌تصویر 16:10 خواهد بود که برای تولید محتوا و یوتیوب بسیار عالی است و کاربران حرفه‌ای با بودجه‌های محدود می‌توانند روی پوکو پد حساب ویژه‌ای باز کنند.

طراحی و مشخصات پوکو پد

علاوه‌براین، Poco برای ساخت اولین نسل تبلت اقتصادی از تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 استفاده کرد که درکنار 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی عملکرد نسبتا خوبی را برای کاربران به‌نمایش می‌گذارد! البته کاربرانی که نیازمند فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی اطلاعاتی هستند، می‌توانند از شیار microSD استفاده کرده و حافظه دستگاه خودشان را به 1024 گیگابایت افزایش دهند. پنل پشت دستگاه از یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی به‌همراه فلش LED بهره می‌برد که تنها قادر به‌ثبت تصاویر خواهد بود و خبری از قابلیت‌ها دیگری برای عکاسی نیست.

ازسوی‌دیگر، هنگام معرفی پوکو پد گفته‌شد این دستگاه از باتری 10000 میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژر سریع سیمی 33 واتی بهره می‌برد که ساعت‌های زیادی باید برای شارژ مجدد آن صبور باشیم. این تبلت هوشمند به‌صورت پیش‌فرض نسخه بهینه HyperOS را پشتیبانی می‌کند و قیمت آن در بازار جهانی 299 دلار خواهد بود؛ POCO می‌گوید پوکو پد ازتاریخ 30 مه مصادف‌با یازدهم خردادماه عرضه می‌شود. درصورت انتشار اخبار تازه‌تر درخصوص سایر قابلیت‌های POCO Pad را با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.