پوکو F6 به تراشه اسنپدراگون 8s نسل ۳، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX882 و دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی IMX355 مجهز می‌شود.

چند روز قبل شرکت شیائومی گوشی Civi ۴ پرو را راهی بازار کرد. این گوشی اولین دستگاهی است که به تراشه جدید اسنپدراگون 8s نسل ۳ مجهز شده است، اما فقط در ۲ بازار چین و هند عرضه شد و خبری از آن در بازار جهانی نبود. بنابراین هنوز هیچ گوشی با تراشه جدید کوالکام عرضه نشده است و علاقمندان باید منتظر گوشی بعدی بمانند. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که برخی از مشخصات پوکو F6 را ازجمله تراشه آن ارائه کرده و نشان می‌دهد اولین گوشی جهانی با اسنپدراگون 8s نسل ۳ همین دستگاه است.

به‌گزارش AndroidHeadlines برخی از مشخصات فنی پوکو F6 لو رفته است. پوکو F6 با کد رمز «Period» در شرکت شیائومی شناخته می‌شود و شماره داخلی آن «N61» است. این دستگاه به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX882 سونی مجهز می‌شود. این سنسور پیش‌تر در گوشی‌هایی نظیر ریلمی ۱۲ پرو و iQOO Z9 استفاده شده بود و سنسور قدرتمندی محسوب می‌شود. همچنین دوربین اولترا واید به سنسور ۸ مگاپیکسلی IMX355 مجهز شده و سنسور OV20B40 کمپانی OmniVision برای دوربین ماکرو استفاده می‌شود. البته احتمال بهره‌مندی از دوربین دوگانه و حذف سنسور ماکرو وجود دارد.

همان‌طور که پیش از این اشاره شد درادامه گزارش آمده است که پوکو F6 به SM8635 یا همان تراشه اسنپدراگون 8s نسل ۳ مجهز می‌شود. این تراشه در گوشی‌های قاتل پرچمدار استفاده شده و درکنار قدرت پردازشی بسیار بالا، قیمت پایین‌تری نسبت‌به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارد. پیش از این هم روز گذشته گزارشی منتشر شده بود که نشان می‌داد ردمی نوت ۱۳ توربو با همین تراشه در بازار چین عرضه می‌شود که نسخه با تغییر نام تجاری پوکو F6 است و تفاوت زیادی با آن ندارد. از سوی دیگر گفته شده شیائومی برای نمایشگر پوکو F6 از پنل‌های OLED شرکت‌های چینی مانند TCLD و Tianma استفاده می‌کند. این دستگاه طی ۱ تا ۲ ماه آینده معرفی و راهی بازار خواهد شد.

اخبار مرتبط: