پس از دریافت گواهی NBTC و بررسی اطلاعات و زمانی رونمایی از پوکو F5 مشخص شد پوکو F6 Pro هم قرار است حداکثر تا خرداد ۱۴۰۳ راهی بازار شود و احتمالا به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های بازار تبدیل می‌شود.

شرکت شیائومی با ۲ زیربرند ردمی و پوکو چند سال است که در بازار عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است. این شرکت با ساخت گوشی‌های متنوع با نقاط قوت و ضعف متفاوت موفق شده بخش قابل توجهی از بازار میان‌رده و اقتصادی را تحت سلطه خود درآورده و برخی از گوشی‌های این شرکت مانند پوکو X6 Pro در بازار ایران هم مورد توجه قرار گرفته‌اند. یکی از محبوب‌ترین سری گوشی‌های شیائومی، سری F پوکو است که از چند سال پیش هواداران زیادی دارد. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد فاصله زیادی تا معرفی پوکو F6 پرو باقی نمانده است.

پوکو F6 پرو با شماره مدل 23113RKC6G در لیست گواهی NBTC تایلند ظاهر شده که نشان می‌دهد این دستگاه تاییدیه مربوطه را دریافت کرده است. این گواهی و بیشتر گواهی‌های دیگر معمولا پس از تکمیل مراحل توسعه منتشر می‌شوند و دریافت آن نشان می‌دهد فاصله زیادی تا رونمایی از پوکو F6 Pro باقی نمانده است. اگرچه این گواهی تاریخ دقیق رونمایی از پوکو F6 Pro را در اختیار ما نمی‌گذارد، نگاهی به گذشته درک بهتری از زمان رونمایی از گوشی بعدی پوکو را در اختیار می‌گذارد.

Poco F6 Pro مشخصات

نسل قبلی این گوشی یعنی پوکو F5 در ماه می ۲۰۲۳ مصادف با اردیبهشت ۱۴۰۲ راهی بازار شد؛ بنابراین احتمالا پوکو F6 Pro هم اواسط بهار ۱۴۰۳ معرفی می‌شود. علاوه‌بر آن گوشی‌هایی که گواهی NBTC را دریافت می‌کنند معمولا ۱ تا ۲ ماه دیگر راهی بازار می‌شوند که باز هم این مسئله را تایید می‌کند. به‌عنوان مثال هر ۲ گوشی پوکو X6 و X6 Pro در ماه‌های نوامبر و دسامبر این گواهی را دریافت کرده و ژانویه به‌صورت رسمی معرفی شدند. بنابراین احتمالا قبل از خرداد ماه شرکت پوکو از پوکو F6 Pro رونمایی خواهد کرد.

شماره مدل پوکو F6 پرو شباهت زیادی به ردمی K70 دارد و این مسئله نشان می‌دهد که احتمالا این دستگاه نسخه با تغییر نام تجاری زیربرند دیگر شیائومی است. درحقیقت پیش از این هم شیائومی چند بار یک دستگاه را با ۲ زیربرند متفاوت عرضه کرده تا یکی در بازار چین و دیگری در بازار جهانی به‌فروش برسند. بنابراین این مسئله چندان عجیب نیست و جای تعجب ندارد. این مسئله کمک می‌کند درک خوبی از مشخصات فنی این دستگاه داشته باشیم.

بنابراین پوکو F6 Pro به نمایشگر ۶.۶۵ اینچی OLED با رزولوشن 2K و نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی مجهز می‌شود. این دستگاه از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برد که کنار آن حافظه رم LPDDRX5 و حافظه داخلی UFS 4.0 قرار گرفته است. این دستگاه به ماژول دوربین سه‌گانه با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال، دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی مجهز می‌شود و از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی تغذیه خواهد کرد.

اخبار مرتبط: