براساس اعلام رسمی، کمپانی پوکو به‌صورت رسمی گوشی‌های میان‌رده پوکو X6 و پوکو X6 پرو را با مشخصات سخت‌افزاری بهینه به‌همراه قیمت رقابتی برای ورود به بازار جهانی معرفی کرد.

سرانجام پس‌از مدتی انتظار، کمپانی پوکو با برگزاری مراسمی از گوشی‌های هوشمند پوکو X6 و پوکو X6 پرو رونمایی کرد که با مشخصات سخت‌افزاری استاندارد و حرفه‌ای می‌تواند قلب جامعه میان‌رده را هدف بگیرد. همان‌طورکه می‌دانید، پوکو از زیرمجموعه‌های کمپانی بزرگ شیائومی محسوب می‌شود که سیاست‌شان معرفی گوشی‌های هوشمند میان‌رده با قیمت رقابتی در بازار جهانی است؛ برهمین‌اساس، لحظاتی قبل، پوکو X6 و پوکو X6 پرو معرفی شدند که تنها یک تغییرنام تجاری از ردمی K70E و ردمی نوت 13R پرو هستند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری می‌پردازیم.

باتوجه‌به مشخصات سخت‌افزاری و زبان طراحی می‌توان گفت هر دو دستگاه شباهت‌ها و تفاوت‌های بسیار زیادی دارند؛ به‌عنوان‌مثال، پوکو X6 و پوکو X6 پرو از صفحه‌نمایش تخت OLED با ابعاد 6.67 اینچی بهره می‌برد که رزولوشن تصویر به 1.5K می‌رسد؛ همچنین، این گوشی‌ها از نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی، سطح روشنایی خودکار 1800 نیتی و استاندارد Dolby Vision بهره می‌برد که تضمینی برای کیفیت نمایشگر به‌شمار می‌رود. ازسوی‌دیگر، کمپانی سازنده برای محافظت از پنل‌ها، از محافظت شیشه‌ای Corning Gorilla Glass 5 استفاده کرده تا میزان مقاومت و استحکام درمقابل خط‌وخش یا ضربه‌های ناگهانی افزایش یابد.

نام پوکو ایکس 6 از Redmi Note 13R Pro تغییر نام داد

علاوه‌براین، در بخش سیستم دورین سری پوکو X6 بدون هیچ‌گونه تفاوتی از یک ماژول سه‌گانه بهره می‌برند که از سنسور واید 64 مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. همچنین، پنل جلو از یک سنسور 16 مگاپیکسلی برخوردار است که با ظرافت کامل در پانچ‌هول مرکزی دست قرار گرفته است. به‌‌طورکلی، می‌توان گفت سیستم دوربین دستگاه‌ها تنها می‌تواند نیازهای روزمره ثبت کند و توانایی برطرف‌کردن نیازهای علاقه‌مندان به عکاسی را ندارد.

با نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری داخلی پوکو X6 و پوکو X6 می‌توان دریافت تفاوت اصلی اینجاست که می‌تواند دلیل انتخاب کاربران بین نسخه عادی و پرو باشد. پوکو X6 به تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 و پوکو X6 پرو به پردازنده قدرت‌مند دایمنسیتی 8300 اولترا مجهز می‌شوند؛ باید یادآور شویم، تراشه دایمنسیتی قابلیت‌های زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از مولد هوش مصنوعی اشاره کرد که تفاوت‌های چشمگیری را در عملکرد دستگاه‌ها رقم می‌زد. در مراسم معرفی اعلام شد پوکو X6 و پوکو X6 پرو با دو کانفیگ یکسان حافظه رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود؛ بنابراین، هر دو دستگاه به حداکثر 12 گیگابایت حافظه رم و حداثکر 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 4.0 مجهز می‌شوند.

برای تامین شارژ، گوشی هوشمند پوکو X6 به باتری 5100 میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع سیمی 67 واتی مجهز می‌شود که ظرف مدت‌زمان 45 دقیقه از صفر تا صد شارژ می‌شود. ازسوی‌دیگر، پوکو X6 پرو با باتری 5500 میلی‌‌آمپرساعتی با شارژ سریع سیمی 90 واتی معرفی شد که می‌تواند ظرف مدت 35 دقیقه از صفر تا صد شارژ شود. در مراسم معرفی صحبتی درخصوص پشتیبانی از شارژ بی‌سیم نشد که نشان می‌دهد کمپانی سازنده برای پایین نگه داشتن قیمت دستگاه‌ها باید برخی قابلیت‌های غیرضروری را حذف کند.

Poco X6 معرفی شد

درنهایت اشاره شد پوکو X6 پرو به‌عنوان اولین محصول شیائومی شناخته خواهد شد که سیستم‌عامل HyperOS را به‌صورت پیش‌فرض پشتیبانی می‌کند، اما مدل X6 از سیستم‌عامل اندروید 14 با رابط کاربری MIUI 14 استفاده می‌‌کند که باعث تعجب بسیار از کارشناسان شده‌است. همچنین، هر دو گوشی هوشمند نسل جدید میان‌رده‌های شیائومی از سه‌ سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و چهار سال آپدیت امنیتی پشتیبانی می‌کنند که برای محصولات میان‌رده گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

قیمت پوکو X6 با کانفیگ پایه 8 + 256 گیگابایتی حدود 265 دلار قیمت دارد، اما نسخه 12 + 256 گیگابایتی و 12 + 512 گیگابایتی به‌ترتیب 288 و 300 دلار قیمت دارند. بااین‌حال، پوکو X6 پرو از برچسب قیمتی 325 و 350 دلار برای کانفیگ 12 + 256 گیگابایتی و 12 + 512 گیگابایتی قیمت دارد که احتمال می‌رود مورد استقبال طیف وسیعی از کاربران در بازار جهانی قرار بگیرد. پیش‌فروش این گوشی‌ها هم‌اکنون در وب‌سایت رسمی شیائومی آغاز شده و احتمالا از هفته آینده وارد بازار می‌شود.