امروز کمپانی سونی یک کنسول دستی به‌نام پلی استیشن پورتال را صحفه‌نمایش ۸ اینچی و قیمت ۱۹۹ دلاری معرفی کرد.

حدود یک ماه پیش، اخباری منتشر شد که نشان داد کمپانی سونی قرار است یک کنسول دستی بسازد که بانام «Project Q» شناخته شد. حالا امروز این دستگاه بازی به‌نام پلی استیشن پورتال معرفی شد که اساسا به‌عنوان یک افزونه یا لوازم جانبی برای پلی استیشن ۵ محسوب می شود، زیرا قادر نیست بازی‌ها را به‌‌صورت جداگانه اجرا کند و تنها بازی‌های روی کنسول PS5 را پشتیبانی می‌کند.

براساس آخرین اخبار و جزئیات منتشر شده از پلی استیشن پورتال، این دستگاه به‌عنوان یک دستگاهی کنترل از راه دور عمل می‌کند که با استفاده از وای‌فای و حساب‌کاربری کنسول PS5 می‌تواند کاربران اجازه دهد از بازی‌های ویدئویی لذت ببرند. بنابراین، اولین چیزی که هرکاربر نیاز دارد یک کنسول پلی استیشن ۵ است، در غیراین‌صورت خرید پلی استیشن پورتال بیهوده خواهد بود. همچنین اتصال به وای‌فای PS5 باید بسیار قوی باشد تا مشکلی برای بازی‌ها روی کنسول دستی پیش نیاید.

پلی استیشن پورتال

نکته‌ای که کاربران باید قبل از خرید پلی استیشن پورتال درنظر داشته باشند آن است که از فناوری بلوتوث پشتیبانی نمی‌شود، براین‌اساس هدفون یا هندزفری‌های بی‌سیم قابل اتصال به این کنسول نیستند. اما یک جک ۳.۵ میلی‌متری صدا وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانند هدفون یا هندزفری سیمی را متصل کنند؛ همچنین پلی استیشن پورتال از دو اسپیکر داخلی پشتیبانی می‌کند که خروجی نسبتا خوبی دارد. ازسوی‌دیگر، اتصال به نرم‌افزار پلی استیشن لینک است که با استفاده از گیمرها می‌توانند هدست‌های «Pulse Elite» یا هدفون‌ها و هندزفری‌های «Pulse Explorer» را استفاده کنند.

در بخش مشخصات سخت‌افزاری دستگاه، پلی استیشن پورتال از یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی بهره می‌برد که بازی‌های ویدئویی را باکیفیت 1080p با نرخ تصویر‌برداری ۶۰ فریم برثانیه اجرا می‌کند. کنترل دستگاه د رحقیقت یک سونی DualSense با تمام ویژگی‌ها آن استکه از مهم‌ترین آن به بازخورد لمسی می‌توان اشاره کرد. برای شارژ یک درگاه تایپ سی استاندارد طراحی شده که به تمامی دستگاه‌های هوشمند نیز قابل اتصال خواهد بود. درحال‌حاضر، اطلاعاتی درباره تراشه و باتری کنسول دردست نیست.

گزارش‌ها نشان می‌دهد پلی استیشن پورتال طی ماه‌های آینده برای عرضه آماده می‌شود و قیمت آن ۱۹۹ دلار خواهد بود. این دستگاه ابتدا در ایالات متحده، سپس به اروپا و سایر نقاط جهان عرضه می‌شود و کاربران می‌توانند با قیمت بسیار اقتصادی از آن بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط: سونی: ۴۰ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ فروخته شده است