گزارش‌های متعدد کاربران مبنی‌بر مسدود شدن دائمی اکانت پلی استیشن بدون دریافت ایمیل هشدار یا روشی برای جلوگیری یا اعتراض منتشر شده است.

در دنیای بازی‌های ویدیویی، کنسول‌های بازی نقش مهمی ایفا می‌کنند. بااستفاده از یک کنسول بازی کاربران می‌توانند به‌سادگی بازی مورد‌نظر خود را انجام دهند و هزینه زیادی خرج تهیه کامپیوتر نکنند. همچنین با پشتیبان شرکت سازنده بسیاری از مشکلات رفع می‌شود که باعث شده کنسول‌ها با کمترین زحمت برای کاربر به یکی از مهم‌ترین لوازم بازی تبدیل شوند. اکنون در میان کنسول‌های مختلف نسل ۹، ۲ کنسول ایکس باکس سری S/X و PS5 از بقیه کنسول‌ها معروف‌تر هستند. درحال حاضر با عملکرد بهتر شرکت سونی شاهد موفقیت کنسول PS5 در بازار هستیم.

برای استفاده از کنسول‌های پلی استیشن سونی، کاربران باید یک اکانت یا حساب کاربری روی دستگاه ایجاد کنند. این حساب کاربری امکان انتقال روی کنسول‌های دیگر را برای کاربر ممکن می‌کرد. اکنون گزارشی مبنی‌بر مسدود شدن بدون دلیل و هشدار چند حساب پلی استیشن کاربران مختلف منتشر شده است. براساس گزارش وب‌سایت خبری The Verge، کاربران متعدد PS5 با مسدود شدن ناگهانی حسابشان مواجه شدند که در ایکس (توییتر) و ردیت گزارش‌های آن وجود دارد. مثلا یک کاربر نوشته بود: «حساب من به‌صورت دائمی مسدود شد. من نه ایمیل اخطاری دریافت کردم و نه راه دوباره‌ای برای بازگشت حساب من وجود دارد. این درحالی است که امروز صبح داشتم بازی می‌کردم. حتما اشتباهی رخ داده است.»

دلیل  بسته شدن حساب پلی استیشن

کاربر دیگری گفت: «اکانت من در حین اجرای بازی ARK مسدود شد. هیچ‌دلیلی برای تعلیق حساب من وجود ندارد. من در ایالات متحده زندگی می‌کنم و PS5 دارم. سونی اشتباهت را درست کن.» به‌نظر می‌رسد کاربران هیچ‌راهی برای درخواست تجدید‌نظر درباره حساب خود را ندارند و مدعی هستند که هیچ ایمیل یا توضیحی از سونی برای آنها ارسال نشده است. شاید فکر کنید کاربران ممکن است اشتباهی را مرتکب شده باشند، اما کاربر دیگری در ایکس نوشت: «من به‌تازگی بازی COD:MW3 را با قیمت ۷۵ دلار خریدم و ۲ روز است که آن را بازی می‌کنم. اکنون به‌صورت ناگهانی حساب من که ۱۵ سال قبل ساخته بودم بسته شده و هیچ ایمیلی دریافت نکرده‌ام. چه اتفاقی افتاده؟»

بسیاری از کاربران حساب پشتیبانی پلی استیشن را در ایکس تگ کرده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد هنوز شرکت سونی پاسخی به این ماجرا نشان نداده است. همچنین با نگاهی به گزارش‌ها مشخص می‌شود که این مشکل برای منطقه خاصی وجود ندارد و کاربران مناطق مختلف مانند آمریکا، اروپا و غیره با این مشکل روبه‌رو هستند. همچنین تعداد گزارش‌های منتشر شده بسیار بالا رفته است و هنوز مشخص نیست چه تعداد از بازیکنان با این مشکل روبه‌رو شده‌اند.

اخبار مرتبط: