امروز بالاخره آپدیت جدید پلی‌استیشن 5 منتشر شد که قابلیت‌هایی جدید که هفته‌ها در تست بتا بودند را بالاخره به‌صورت عمومی در دسترس قرار داده است.

در آپدیت جدید که با شماره 24.06 شناخته می‌شود، بخشی به نام Welcome Hub معرفی شده است. این بخش، صفحه ورود به سیستم پلی‌استیشن است که در آن، کاربر می‌تواند ویجت‌های مختلفی که داده‌هایی از قبیل حافظه دستگاه، شارژ اکسسوری‌های متصل به دستگاه، لیست دوستانی که آنلاین هستند، تروفی‌ها و… را به نمایش می‌گذارند، در این صفحه اعمال کند. اندازه پس زمینه این صفحه به همراه ویجت‌ها بر طبق میل کاربر می‌تواند تغییر کند و محدود به یک مقدار مشخص نیست. این صفحه امروز در دسترس کاربران آمریکایی قرار گرفته و به مرور، طی هفته‌های آتی در نواحی چون ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی نیز منتشر خواهد شد و کاربران می‌توانند از آن به نحو احسنت استفاده کنند.

آپدیت جدید پلی‌استیشن 5

در آپدیت جدید پلی‌استیشن 5 قابلیت دیگری به نام Party Share نیز اضافه شده که به کاربران امکان به اشتراک گذاشتن لیست چت صوتی خود را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌دهد. بدین ترتیب، عضویت در گروه‌های ساخته شده در پلی‌استیشن بسیار ساده‌تر از پیش می‌شود. به کمک این قابلیت، افرادی که به لیست دوستان در شبکه PlayStation Network اضافه نشده‌اند نیز می‌توانند به راحتی به این گروه چت صوتی بپیوندند. آپدیتی برای اپلیکیشن PlayStation App نیز در دست توسعه است که در هفته‌های آینده عرضه خواهد شد و در همین راستا خواهد بود تا کار با این قابلیت بسیار راحت‌تر از پیش شود.

علاوه‌بر این دو، در این بروزرسانی سیستمی برخی قابلیت‌ها که مدتی است در فریمورهای بتا در دسترس هستند، به‌صورت عمومی منتشر شدند. یکی از آنان، امکان انتخاب و تعیین پروفایل‌ها برای صدا سه بعدی است که مختص به ایربادها و هدفون‌هایی است که از قابلیت مذکور پشتیبانی می‌کنند. از طرف دیگر، امکانات Remote Play نیز بروز شده و گزینه جدیدی در دسترس قرار گرفته که به کاربرهای مختلف سیستم اجازه فعال کردن این قابلیت را می‌دهد. اطلاعات بیشتر در مورد این بروزرسانی جدید را می‌توانید در بلاگ رسمی پلی‌استیشن پیدا و مطالعه کنید تا در خصوص آپدیت کردن کنسول خود مطمئن شوید.