شایعات پیرامون PS5 Pro همچنان در‌صدر اخبار دنیای بازی قرار دارد؛ این‌بار، افشاگری‌ها از عملکرد گرافیکی چشمگیر کنسول و احتمال رونمایی زودهنگام آن خبر می‌دهند.

براساس اطلاعات منتشر شده از یک منبع معتبر، انتظار می‌رود عملکرد PlayStation 5 Pro در سطح کارت گرافیک Radeon 7700 XT باشد، با این تفاوت که کاربران شاهد بهبودهایی در زمینه رهگیری پرتو (Ray Tracing) خواهند بود.

شایعات پیرامون PlayStation 5 Pro همچنان داغ است. این‌بار، افشاگری‌ها از عملکرد گرافیکی چشمگیر این کنسول و احتمال رونمایی زودهنگام آن خبر می‌دهند. براساس اطلاعات منتشر شده از منابع مختلف، به‌نظر می‌رسد کنسول پلی استیشن 5 پرو در زمینه رسترکردن (Rasterization) عملکردی مشابه با کارت گرافیک قدرتمند Radeon 7700 XT خواهد داشت. اما نکته هیجان‌انگیزتر این است که در زمینه رهگیری پرتو (Ray Tracing)، PlayStation 5 Pro حتی از 7700 XT نیز فراتر خواهد رفت. این موضوع نویدبخش تجربه‌ی بصری فوق‌العاده و غوطه‌ور شدن بیشتر در دنیای بازی‌ها برای کاربران این کنسول خواهد بود.

این اطلاعات با شایعات قبلی که از سوی افشاگران مطرح حوزه فناوری مانند کپلر در شبکه اجتماعی X منتشر شده بود، همخوانی دارد و نشان می‌دهد سونی قصد دارد با PlayStation 5 Pro، استانداردی جدید در زمینه عملکرد گرافیکی کنسول‌های بازی خانگی ایجاد کند. این پیشرفت‌ها به‌ویژه در زمینه رهگیری پرتو، به‌توسعه‌دهندگان بازی‌ها اجازه خواهد داد تا جهان‌های مجازی واقع‌گرایانه‌تر و با جزئیات بصری خیره‌کننده‌تری خلق کنند.

در کنار عملکرد گرافیکی، به‌تازگی اطلاعاتی نیز در‌مورد طراحی ظاهری کنسول PS5 Pro منتشر شده‌است. billbil-kun، یکی از منابع آگاه در حوزه فناوری، اعلام کرده‌است طراحی این کنسول تفاوت چندانی با مدل پایه نخواهد داشت. این اطلاعات بر‌اساس تصاویر بسته‌بندی نسخه دیجیتال کنسول به‌دست آمده است و هنوز مشخص نیست آیا PlayStation 5 Pro با درایو دیسک نیز عرضه خواهد شد یا خیر.

با توجه به‌افزایش شایعات و اخبار پیرامون PlayStation 5 Pro، به‌نظر می‌رسد رونمایی رسمی از این کنسول در آینده‌ای نزدیک صورت خواهد گرفت. برخی منابع حتی ادعا می‌کنند رونمایی از پلی استیشن 5 پرو احتمال دارد در همین ماه اتفاق بیفتد. به‌هر‌حال، علاقه‌مندان به‌دنیای بازی‌های ویدیویی بی‌صبرانه منتظر انتشار اطلاعات رسمی بیشتر در مورد این کنسول قدرتمند هستند.

در‌نهایت، باید به‌خاطر داشت تمام اطلاعات مطرح شده در‌حال‌حاضر در‌حد گمانه‌زنی و شایعه هستند و تا زمانی که سونی به‌طور رسمی آنها را تایید نکند، نمی‌توان به‌طور قطعی درباره آنها اظهار نظر کرد. با این وجود، این اخبار هیجان‌انگیز، نویدبخش آینده‌ای درخشان برای کنسول‌های بازی و تجربه‌ی گیمینگ هستند و نشان می‌دهند صنعت بازی در مسیر ورود به‌عصری جدید از واقع‌گرایی و غوطه‌وری در دنیای بازی‌های ویدیویی قرار دارد.