بر اساس گزارشی جدید از افشاگری قابل اطمینان، تاریخ انتشار پلی‌استیشن 5 پرو برای سال جاری در نظر گرفته شده و باید کم کم منتظر معرفی آن باشیم.

اینسایدر معروف، جف گراب در قسمت جدید پادکست خود یعنی Game Mess Mornings، اطلاعاتی در مورد جدیدترین کنسول شرکت سونی به اشتراک گذاشت و اعلام کرد بر اساس آخرین شنیده‌هایش، تاریخ انتشار پلی‌استیشن 5 پرو همچنان برای سال جاری در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن، وی مدعی شد که تا پایان ماه سپتامبر، پلی‌استیشن یک رویداد State of Play نیز برگزار خواهد کرد. مشخص نیست که در جریان این رویداد، از پلی‌استیشن 5 پرو رونمایی می‌شود یا خیر و باید تا برگزاری آن منتظر بمانیم.

کنسول-PlayStation-5-Pro

در این مرحله، کنسول پلی‌استیشن 5 پرو تبدیل به بحثی داغ در صنعت بازی‌های ویدئویی شده و تقریباً همه منتظر رونمایی از آن هستند. در طی مراسم گیمزکام سال جاری، توسعه‌دهنده‌ای به یکی از مجریان مراسم گفته بود که آنان از جزئیات سخت‌افزاری پلی‌استیشن 5 پرو مطلع هستند و سونی قول داده که این سیستم جدید، بازی‌های ساخته شده با موتور Unreal Engine 5 را بسیار بهتر اجرا خواهد کرد. این توسعه دهنده از استودیوی چندان بزرگی نیز نبوده پس به احتمال زیاد، سونی جزئیات کامل سخت‌افزار جدیدش را با اکثر توسعه‌دهندگان به اشتراک گذاشته و همه به تدریج برای معرفی و عرضه این کنسول آماده شده‌اند.

تا به این لحظه، خبری از تاریخ انتشار پلی‌استیشن 5 پرو نبوده و منابع رسمی نیز در مورد آن سکوت اختیار کرده‌اند. به نظر می‌رسد باید برای رونمایی از این دستگاه قدرتمند که قرار است دنیای گیمینگ را به عصری جدید ببرد، کمی بیشتر منتظر بمانیم. به هر حال، رویداد State of Play ماه سپتامبر نیز زمانی عالی برای پرده‌برداری از این کنسول است و باید ببینیم شرکت سونی چه چیزی برای معرفی در این رویداد آماده کرده است. به طور قطع در جریان این مراسم، شاهد رونمایی از بازی‌های آینده این شرکت نیز خواهیم بود.