به نظر می‌رسد شایعات تاخیر کنسول جدید سونی تا به این لحظه کذب بوده و این دستگاه از لحاظ تاریخ عرضه، تغییری نخواهد کرد. در اوایل این هفته، طبق اطلاعاتی که با توسعه دهندگان به اشتراک گذاشته شده، عرضه پلی‌استیشن 5 پرو همچنان در 2024 خواهد بود.

امروز در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، تام هندرسون اطلاعاتی در مورد کنسول میان نسلی سونی به اشتراک گذاشته و به عرضه آن در سال 2025 اشاره کرد. حال وبسایت Insider Gaming گزارشی در این باره منتشر کرده تا شفاف‌سازی بیشتری انجام بدهد. بر اساس این گزارش، توسعه‌دهندگان در تاریخ 30 جولای می‌توانند فرم‌های خود در رابطه با پلی‌استیشن 5 پرو را در CertOps به ثبت برسانند. از طرف دیگر، هر درخواستی مبنی بر ساخت بازی بر روی پلی‌استیشن 5 که بعد از تاریخ 15 سپتامبر (25 شهریور) عرضه شود، نیازمند بهینه‌سازی برای پلی‌استیشن 5 پرو خواهد بود. بدین ترتیب، می‌توانیم با خیال راحت بگوییم که عرضه پلی‌استیشن 5 پرو در سال جاری صورت خواهد گرفت و تاخیری در این راستا پدید نیامده است. به احتمال زیاد، در نیمه دوم ماه نوامبر سال جاری، باید منتظر کنسول میان نسلی سونی باشیم.

تاریخ انتشار PS5 Pro در کنار مشخصات قانونی تعیین شده است

با وجود منتشر شدن چنین اطلاعاتی، بعضی از منابع در زمینه عرضه پلی‌استیشن 5 پرو در سال جاری نگران هستند زیرا بازی‌های اندکی وجود دارند که از قابلیت‌ها و توانایی آن در حد کافی استفاده نمایند. با این حال، گزارشات و داده‌هایی که توسط تام هندرسون نیز منتشر شده، هیچ چیزی مبنی بر تاخیر در عرضه این کنسول میان نسلی را در بر ندارد و چنین چیزی را تایید نمی‌کند.

تا به این لحظه، دستگاه پلی‌استیشن 5 پرو به صورت رسمی از سوی شرکت سونی معرفی نشده و تمامی این موضوعات، حدس و گمانی بیش نخواهند بود. بدین ترتیب، باید برای دسترسی به اطلاعات موثق و قابل اطمینان، تا زمان معرفی از آن سوی شرکت سازنده منتظر بمانیم تا جزئیات کاملتر و قابل قبول‌تری از این دستگاه به دستمان برسد.