به دنبال پخش استوری توسط هوش مصنوعی My AI، اسنپ چت به کاربران خود هشدار داد که این برنامه چندان هم مورد اعتماد نیست و رازهای خود را با آن در میان نگذارید.

شرکت اسنپ چت از عرضه چت‌بات هوش مصنوعی My AI در وب‌سایتش خبر داد که در بالای زبانه چت قرار می‌گیرد و می‌تواند به سوالات کاربران پاسخ بدهد.

اسنپ چت این برنامه را به عنوان یک هوش مصنوعی معرفی کرد که می‌توانید با آن گفت و گو کرده و سرگرم شوید. به همین خاطر تمام مکالمات با My AI ذخیره می‌شود تا تجربه کاربران این محصول بهبود پیدا کند. بنابراین از کاربران خواسته شده تا هیچ یک رازهای خود را با این چت‌بات به اشتراک نگذارند و در ضمن اعتراف کرد که این ابزار ممکن است همیشه دقیق نباشد و با پاسخ‌های نادرست شما را گمراه کند.

طبق گفته‌های اسنپ چت، این برنامه تابع قوانین و مقررات ایمنی خواهد بود. با این حال، پیشاپیش از کاربران بابت رفتار احتمالی چت‌بات خود عذر‌خواهی کرد.

این هوش مصنوعی به صورت کاملا خودکار و بدون هیچ‌گونه برنامه‌ریزی قبلی برای چنین قابلیتی، استوری یک ثانیه‌ای را در صفحه کاربران منتشر کرد. کاربران تصور کردند که دستیار هوش مصنوعی احتمالا به خودآگاهی رسیده است. هوش مصنوعی یاد شده، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، از جمله توصیه‌هایی برای استفاده از فیلترهای تصویری مختلف، پیشنهاداتی برای معرفی رستوران‎‌ها و عملکردهای معمولی هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد. با این نقص فنی به کاربران اجازه داد تا نگاهی پنهانی به قابلیت‌های هوش مصنوعی بیندازند.

هوش مصنوعی My AI مشکل موجود را تنها یک نقص موقت اعلام کرد. اسنپ چت گفت این نقص به زودی برطرف خواهد شد و نظریه‌ خودآگاهی این برنامه را رد کرد.

در حالی که هوش مصنوعی My AI ویژگی‌های زیادی را به کابران ارائه می‌دهد باید دید می‌تواند نظر کاربران را باتوجه به مشکلات پیش آمده جلب کند یا خیر؟

ویژگی‌های جدید به هوش مصنوعی ChatGPT اضافه می‌شود