شرکت گوگل همواره سعی کرده مخاطب خود را بهتر بشناسد تا بتواند در قسمت استور خود، برنامه‌ها و بازی‌هایی مناسب سلیقه‌تان به شما پیشنهاد دهد و تجربه‌ای خوب برایتان به جا بگذارد. امروز ویژگی جدید گوگل پلی استور که تمرکزش آشنایی بیشتر با کاربر است، لو رفت.

همانطور که می‌دانید، یک اپ استور خوب باید کاربرش را به نحو کامل بشناسد و از علایق وی سر در بیاورد تا بتواند بهترین بازی‌ها و برنامه‌های ممکن را به وی پیشنهاد بدهد. امروزه دیگر نمایش لیست ده برنامه یا بازی برتر اخیر کافی نیست و باید محتوایی مطابق سلیقه و نیاز کاربر به وی معرفی کرد تا بتوان برایش سودمند واقع شد. امروز مشخص شد که شرکت گوگل، یک ویژگی جدید برای پلی استور در نظر گرفته که از کاربر، علایق و سلیقه‌اش را می‌پرسد تا از این راه بتواند محتوای بهتری به وی پیشنهاد دهد.

ویژگی جدید گوگل پلی استور

ویژگی جدید گوگل پلی استور در ورژن 41.7.16-31 این برنامه دیده شد و در قسمت تنظیمات، تب general settings، اجازه ذخیره علایق را به کاربر می‌دهد. در توضیحات این قسمت ذکر شده که با فعال کردنش، می‌توانید آن چه گوگل به شما پیشنهاد می‌دهد را شخصی‌سازی کنید. گزینه خاموش کردن این ویژگی نیز در دسترس قرار گرفته که اگر تمایل به استفاده از آن نداشتید، به راحتی خاموشش کنید. وبسایت AndroidAuthority با جستجو در قسمت کدهای اپلیکیشن پلی استور، توانسته این اطلاعات را به دست بیاورد و پیش نمایشی از آن را با علاقمندان به اشتراک بگذارد.

سوال اصلی این است که ویژگی جدید در رابط کاربری پلی استور به چه شکلی قرار است اعمال شود. احتمال می‌رود تنظیمات انتخاب سلایق مختلفتان، در بخش For you ظاهر شود و از آنجا بتوانید دسته‌بندی‌های مختلفی که نیاز دارید را انتخاب کنید تا در نهایت محتوای مربوط به آن، چه برنامه و چه بازی، نمایش داده شود. تا به این لحظه، وجود گزینه‌های مربوط به آن در بخش تنظیمات، مدرکی کافی برای تایید وجود این قابلیت در آینده است.

تنظیم علایقتان در گوگل پلی استور، ویژگی بسیار هیجان‌انگیزی به نظر می‌رسد و به طور قطع می‌تواند پتانسیل فراوانی برای کاربر داشته باشد تا راحت‌تر به برنامه‌های مورد نیازش دسترسی پیدا کند. جزئیات بیشتر از نحوه دقیق کار کردن این بخش در دسترس نیست و باید منتظر اعلام رسمی از سوی شرکت گوگل بمانیم تا مشخص شود که این بخش دقیقاً قرار است چگونه باشد و استفاده از آن تا چه حد به سود کاربر خواهد بود.