شرکت گوگل که در بازار ساعت‌های هوشمند تازه‌کار است، قصد دارد ساعت پیکسل واچ 3 را در دو سایز عرضه و از سامسونگ تقلید کند.

سامسونگ مدت طولانی است که در بازار ساعت‌های هوشمند فعالیت دارد؛ این شرکت معمولا دستگاه‌هایش را در دو سایز مختلف عرضه می‌کند که یکی کوچک و دیگری بزرگ‌تر است. برای مثال، گلکسی واچ 6 کلاسیک در دو سایز 43 و 47 میلی‌متری عرضه شد. از طرف دیگر، شرکت گوگل تا به امسال چنین تنوعی را ارائه نمی‌داد که البته نشان از بی‌تجربگی این کمپانی در بازار ساعت هوشمند است. ساعت هوشمند پیکسل، اولین سری از ساعت‌های این شرکت، فقط در اندازه 41 میلی‌متری عرضه شد. دومین و تا بدین لحظه آخرین ساعت این شرکت، یعنی پیکسل واچ 2 نیز فقط در اندازه 41 میلی‌متری عرضه شد.

شرکت گوگل بالاخره متوجه شد که ساعت‌های هوشمندش توان رقابت با سایز بزرگ سامسونگ را ندارند و به همین دلیل، تصمیم گرفت تغییری در این موضوع اعمال کند. بر اساس گزارشاتی جدید، ساعت گوگل پیکسل واچ 3 قرار است در دو سایز مختلف عرضه شود. نسخه کوچک آن طبق معمول 41 میلی‌متر بوده و قرار است پیکسل واچ 3 نام بگیرد. نسخه بزرگ‌تر آن نیز اندازه‌ای برابر 45 میلی‌متر خواهد داشت و پیکسل واچ 3 XL نام‌گذاری خواهد شد. واضح است که رقابت با سامسونگ تبدیل به هدفی جدی برای گوگل شده است.

علاوه بر سایزبندی‌های مختلف، تصاویر اولیه ساعت گوگل پیکسل واچ 3 نسخه XL نیز لو رفت که جزئیاتی از ابعاد آن را نیز فاش می‌کند. بر طبق اطلاعات لو رفته، ابعاد این دستگاه برابر با 45mm x 45mm x 13.89mm خواهد بود. در مقایسه با آن، دستگاه گلکسی واچ 6 کلاسیک را با ابعاد 46.5x46.5x10.9mm داریم که به طرز واضحی باریک‌تر از آب درآمده است. با توجه به تصاویر لو رفته، نسخه XL ساعت جدید گوگل، تفاوت چندانی از لحاظ ظاهری با پیکسل واچ 2 نخواهد داشت.

در ماه اکتبر، شرکت گوگل از سری جدید ساعت‌های هوشمند خود پرده‌برداری کرده و آنان را به صورت عمومی معرفی خواهد کرد. این بدین معناست که ساعت گوگل پیکسل واچ 3 XL قرار است با گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا رقابت کند. دستگاه گلکسی واچ 7 دارای دو نسخه 40 و 44 میلی‌متری بوده و نسخه اولترا نیز فقط در سایز 47 میلی‌متری عرضه خواهد شد. این دو ساعت هوشمند نیز قرار است با یک سری محصولات جذاب دیگر از سامسونگ، در طی رویداد Galaxy Unpacked در تاریخ 10 جولای (20 تیر) به بازار عرضه شوند.