ساعت Pixel Watch 2 محصول جدید گوگل مجهز به قابلیت تشخیص تصادف اتومبیل یا دوچرخه است که با این ویژگی می‌تواند جان کاربر را نجات دهد.

گوگل ساعت Pixel Watch 2 را به‌عنوان نسل ارتقاء یافته Pixel Watch به بازار عرضه می‌کند که نقطه قوت آن نسبت به نسخه‌های قبلی در بخش ایمنی است. هرچند که ساعت Pixel Watch هم مجهز به سنسوری است که افتادن از دوچرخه و حرکت نکردن به مدت 30 ثانیه را تشخیص می‌دهد اما امکان تشخیص تصادف را ندارد. این ویژگی در گوشی‌های هوشمند پیکسل هم وجود دارد اما اکنون گوگل تصمیم گرفته آن را به ساعت‌های هوشمندش هم اضافه کند. ساعت پیکسل واچ 2 می‌تواند پس از تصادفات شدید با اورژانس تماس بگیرد، به مخاطبین مهم اطلاع دهد و همچنین موقعیت مکانی کاربر را با آن‌ها به اشتراک بگذارد.

Pixel Watch 2 samsung galaxy

این ساعت هنگام افتادن و سقوط کاربر می‌لرزد و زنگ هشدار آن به ‌صدا درمی‌آید و سپس با فرستادن یک اعلان از کابر می‌پرسد آیا حالش خوب است یا خیر. بعد از آن اگر کاربر به مدت یک دقیقه جوابی ندهد به‌طور خودکار با اورژانس تماس می‌گیرد. اما هنگام تصادفات خفیف کاربر می‌تواند از ارسال پیام جلوگیری کند.

گوگل اعلام کرده است که قابلیت تشخیص تصادف تنها برای ساعت پیکسل واچ 2 خواهد بود و این کمانی قصد ندارد ویژگی مورد نظر را به نسل اول این ساعت‌ها اضافه کند.

نسل اول ساعت پیکسل واچ گوگل دارای 36 گرم وزن و نمایشگر 1.2 اینچی از نوع AMOLED است. این ساعت رزولوشن تصویر 450×450 پیکسل ارائه می‌دهد. همچنین پردازش اطلاعات در ساعت Pixel Watch با تراشه اگزینوس 9110 است و دارای حافظه داخلی 32 گیگابایت و رم 2 گیگابایت است. از دیگر ویژگی‌های این ساعت می‌توان به داشتن حسگر اپتیکال ضربان قلب، حسگر سنجش سطح اکسیژن خون، قطب‌نما، تقویم و همچنین قابلیت مکالمه اشاره کرد. اکنون گوگل با معرفی ساعت Pixel Watch 2 قصد دارد تمام این ویژگی‌ها را به‌همراه قابلیت تشخیص تصادف دراختیار کاربران اندرویدی بگذارد.

اخبار مرتبط: اولین تصویر از پیکسل واچ ۲ درز کرد