دیگر نیازی به دوربین‌های حرفه‌ای نیست ابزارهای ویرایش حرفه‌ای پیکسل استودیو و اسکرین شات‌ های هوشمند در پیکسل 9، دنیای جدیدی از امکانات را پیش روی شما می‌گذارند.

گوگل معمولاً وقتی ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را برای گوشی‌های پیکسل معرفی می‌کند، ابتدا آن‌ها را در چند کشور خاص در دسترس قرار می‌دهد و سپس به تدریج به سایر مناطق گسترش می‌دهد. ویژگی‌های پیکسل استودیو و اسکرین شات‌ که در سری پیکسل 9 معرفی شده‌اند هم از این قاعده مستثنی نیستند.

در زمان عرضه، ویژگی پیکسل اسکرین شات‌ به صورت رسمی و تنها به زبان انگلیسی در 8 کشور شامل ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، هند، ایرلند، سنگاپور و مالزی برای گوشی‌های پیکسل 9 و بالاتر قابل استفاده بود. گوشی‌های سری پیکسل 9 در بسیاری از کشورهای جهان فروخته می‌شوند، اما همه آن‌ها به ویژگی پیکسل اسکرین شات‌ دسترسی ندارند.

پیکسل استودیو

باوجوداینکه گوشی‌های پیکسل 9، 9 پرو و 9 پرو ایکس ال در 23 کشور مختلف از جمله استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، سنگاپور، اسپانیا، سوئد، سوئیس، تایوان، بریتانیا، ایالات متحده به جز پورتوریکو به فروش می‌رسند، اما ویژگی پیکسل اسکرین شات‌ تنها در 8 کشور از این 23 کشور در دسترس است. این نشان می‌دهد که گوگل درحال‌حاضر تمرکزش را بر روی عرضه این ویژگی در تعداد محدودی از کشورها قرار داده است.

برای استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی در این اپلیکیشن، باید حداقل 18 سال داشته باشید و یک حساب گوگل شخصی و فعال روی گوشی خود داشته باشید. حساب‌های کاری یا دانش‌آموزی برای این کار مناسب نیستند. در حین تنظیم اپلیکیشن، می‌توانید گزینه جستجوی اسکرین‌شات‌ها با هوش مصنوعی را فعال کنید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا به راحتی اسکرین‌شات‌های خود را پیدا کنید. همچنین می‌توانید این گزینه را بعداً تغییر دهید. اگر این گزینه را غیرفعال کنید، تمام اطلاعاتی که هوش مصنوعی از اسکرین‌شات‌های شما جمع‌آوری کرده، حذف می‌شود.

اگر نمی‌خواهید از هوش مصنوعی استفاده کنید، می‌توانید اسکرین‌شات‌های خود را در بخش مخصوص اسکرین‌شات‌های گوشی ذخیره کنید. این بخش جایگزین بهتری برای ذخیره اسکرین‌شات‌ها نسبت به برنامه‌های گوگل فوتوز یا فایلز است. به‌طورخلاصه، برای استفاده از هوش مصنوعی در این اپلیکیشن، به یک حساب گوگل شخصی و فعال نیاز دارید و باید گزینه جستجوی اسکرین‌شات‌ها با هوش مصنوعی را فعال کنید.

قابلیت های گوشی پیکسل

برای بهره‌مندی کامل از قابلیت‌های هوش مصنوعی در گوشی پیکسل، لطفاً مراحل زیر را دنبال کنید: 1. اتصال به وای‌فای: برای دانلود و پردازش اطلاعات لازم، حتماً گوشی خود را به یک شبکه وای‌فای متصل کنید. 2. به‌روزرسانی برنامه‌ها: لطفا از طریق پلی استور، نسخه‌های جدید برنامه‌های زیر را نصب کنید:

  • Android AICore
  • Private Compute Services
  • Pixel Screenshots
  • Android Intelligence Services

با انجام این مراحل، گوشی شما برای استفاده از تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی آماده خواهد شد. این قابلیت‌ها به شما امکان می‌دهند تا کارهای مختلفی را به صورت هوشمندانه‌تر و سریع‌تر انجام دهید.

اپلیکیشن پیکسل استودیو همانند اپلیکیشن پیکسل اسکرین شات‌، درحال‌حاضر فقط در برخی کشورها و برای گوشی‌های سری پیکسل 9 و به زبان انگلیسی قابل استفاده است. این کشورها شامل آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا، هند، ایرلند، سنگاپور و مالزی می‌شوند.