قابلیت پیکسل اسکرین‌شات با عملکردی مشابه Recall می‌تواند اسکرین‌شات‌های شما را جست‌وجو کرده و اطلاعات جدیدی را بدهد.

‌همان‌طورکه می‌دانید، گوگل از اپلیکیشن «پیکسل اسکرین‌شات» رونمایی کرد که به‌عنوان یک ابزار هوش مصنوعی جدید برای سری پیکسل 9 به شما اجازه می‌دهد تا اسکرین‌شات‌ها را ذخیره، سازماندهی و اطلاعات درون آن‌ها را استخراج کنید. پیکسل اسکرین‌شات از مدل هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل که به‌صورت خصوصی و بومی روی دستگاه اجرا می‌شود، برای تحلیل محتوای تصویر و قابل جستجو کردن آن استفاده می‌کند.

در طول یک نمایش جذاب در رویداد معرفی پیکسل، گوگل نشان داد که چگونه می‌توانید یک اسکرین‌شات بگیرید و سپس آن را در یک مجموعه، مانند «ایده‌ها» ذخیره کنید. همچنین می‌توانید با تایپ یک کلمه کلیدی مانند دوچرخه یا کفش، تمام اسکرین‌شات‌های دیگر را جستجو کنید. سپس پیکسل اسکرین‌شات تمام نتایج مرتبط را نمایش می‌دهد.

اسکیرین-شات
اسکیرین-شات-گوگل

علاوه‌بر‌این، پیکسل اسکرین‌شات می‌تواند اطلاعاتی در مورد آنچه در داخل یک تصویر است به شما بدهد. بنابراین، اگر به‌دنبال قیمت پیراهنی هستید که از آن اسکرین‌شات گرفته‌اید، می‌توانید «قیمت تی‌شرت» را تایپ کنید و Pixel Screenshots اطلاعات را از اسکرین‌شات‌های شما استخراج کرده و پاسخ را ارائه می‌دهد؛ این برنامه فقط در دستگاه‌های پیکسل 9 در دسترس خواهد بود.

قابلیت پیکسل اسکرین‌شات کمی شبیه Recall، یک ویژگی آینده ویندوز است که مایکروسافت به‌دلیل نگرانی‌های مربوط به‌حریم خصوصی آن را به تعویق انداخت. اما، برخلاف Recall، پیکسل اسکرین‌شات از هوش مصنوعی برای اسکن همه‌چیز در دستگاه شما استفاده نمی‌کند؛ درواقع، این برنامه محدود به اسکرین‌شات‌هایی است که شما به‌صورت دستی می‌گیرید. به نظر می‌رسد این برنامه واقعاً مفید و کاربردی واقع خواهد شد، چراکه گوگل به کاربران کنترل هوش مصنوعی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد