با عرضه سری آیفون 14، ارسال پیام ماهواره‌ای از طریق تلفن‌های همراه ممکن شد. حال، گوگل نیز این مسیر را در پیش گرفته و با عرضه اندروید 15، امکان اتصال به ماهواره و ارسال پیام از این طریق در دسترس کاربران قرار دارد.

شرکت‌های مختلف برای فعالسازی امکان ارسال پیام ماهواره‌ای باید با شرکت‌های مختلف در این زمینه همکاری کنند. در گذشته شایعه شد که سری پیکسل 9 قرار است از این قابلیت بهره بگیرد و حال این قضیه تا حد زیادی تایید شده است. در بتای 4 اندروید 15، اطلاعاتی در میان کدها دیده شد که نشان از اتصال ماهواره‌ای می‌داد. این ویژگی در حال حاضر، Pixel Satellite SOS نام گرفته و به احتمال زیاد، در دو سال اول عرضه به‌صورت رایگان برای تمامی کاربران گوشی‌های پیکسل در دسترس خواهد بود.

<string name="satellite_sos_footer_text">When you connect with emergency services by satellite, your name, email, phone number, location, device information (IMEI, language, model, battery level), and emergency contact information are shared with emergency services and satellite service providers.
To use Satellite SOS, Google Messages must be your default SMS app.
Satellite SOS is included at no charge for {two} years.</string>

در کدی که در بالا مشاهده می‌کنید، عدد 2 به چشم می‌خورد که به احتمال زیاد موقتی خواهد بود. سرویس ارسال پیام ماهواره‌ای به‌صورت اضطراری در اپل نیز قرار است پس از فعالسازی گوشی آیفون 14 یا آیفون 15 شما به‌صورت رایگان، دو سال به‌شکل رایگان در دسترس باشد. احتمال می‌رود گوگل نیز همین مسیر را در پیش گرفته باشد تا تبدیل به حریف و رقیبی قدر برای اپل در این زمینه شود.

با بررسی خط کدهای زیر، نام این سرویس، یعنی Pixel Satellite SOS نیز کشف شد:

<string name="overlay_title">Pixel Satellite SOS</string>
<string name="available_notification_title">Satellite SOS available</string>
<string name="notification_app_name_emergency">Pixel Satellite SOS</string>
<string name="notification_channel_description">Point to Satellite Notification</string>
<string name="available_notification_content">Your Pixel has been updated to support satellite communication</string>

کدهای بالا نشان می‌هد که گوشی‌های پیکسل برای بهره‌مندی از امکان ارسال پیام ماهواره‌ای نیاز به آپدیت شدن دارند. همانطور که می‌دانید، سری پیکسل 9 از بدو عرضه با اندروید 15 عرضه خواهد شد پس به احتمال زیاد این خط، به گوشی‌های قدیمی سری پیکسل اشاره دارد که برای استفاده از این قابلیت جدید، نیاز به آپدیت دارند. با این حال، اتصال به ماهواره نیازمند تکنولوژی و قطعات سخت‌افزاری خاصی است که تا جایی که می‌دانیم، در مدل‌های قدیمی سری پیکسل لحاظ نشده است.

احتمال دارد قابلیت ارسال پیام ماهواره‌ای در نهایت از طریق Pixel Feature Drop به سری پیکسل 9 افزوده شود و دارندگان این گوشی بتوانند به راحتی از این قابلیت استفاده کنند. باید منتظر تایید رسمی این اطلاعات از سوی شرکت گوگل بمانیم تا بدانیم این ویژگی دقیقاً چطور کار می‌کند و چه زمانی قرار است به صورت رسمی در دسترس قرار بگیرد.