دیگر نیازی به زوم کردن و جستجوی دستی نیست بزرگ‌نمایی هوشمند پیکسل به همراه Live Transcribe، تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند.

گوگل با عرضه سری پیکسل 9، چندین به‌روزرسانی و قابلیت جدید برای دسترسی آسان‌تر کاربران معرفی کرده است. یکی از این به‌روزرسانی‌ها، بهبود اپلیکیشن بزرگ‌نمایی است. این اپلیکیشن که از سال گذشته برای گوشی‌های پیکسل 5 و مدل‌های بالاتر ارائه شده بود، حالا به کاربران امکان می‌دهد بین دو حالت بزرگ‌نمایی ماکرو (برای متن‌های ریز) و زاویه باز (برای دیدن بیشتر محیط اطراف) انتخاب کنند. اما مهم‌ترین ویژگی جدید، قابلیت جستجوی کلمات خاص در تصویر بزرگ‌نمایی شده است. برای مثال، می‌توانید از این قابلیت برای پیدا کردن زمان پرواز در فرودگاه یا یافتن غذای گیاهی در منو استفاده کنید. کافی است روی دکمه “پیدا کن” در پایین صفحه نمایش ضربه بزنید.

ویژگی تصویر در تصویر به شما امکان می‌دهد هم نمای کلی و هم جزئیات بیشتری از چیزی که مشاهده می‌کنید را ببینید. برای مثال، اگر در پیشخوان یک فروشگاه مواد غذایی هستید و می‌خواهید منوی روی تابلو را بهتر ببینید، می‌توانید از آن عکس بگیرید و سپس با استفاده از ویژگی تصویر در تصویر، تمام گزینه‌ها را بررسی کنید بدون اینکه جای خود را در صف از دست بدهید.

 قابلیت های جدید در پیکسل

در نهایت، قابلیت روشنایی سلفی با استفاده از دوربین جلو، باعث می‌شود که بزرگ‌نمایی مانند یک آینه عمل کند. ویژگی تبدیل گفتار به متن زنده (Live Transcribe) در گوشی‌های تاشو حالت دو صفحه‌ای پیدا می‌کند. زمانی که گوشی پیکسل 9 پرو فولد در حالت میز قرار دارد، همه می‌توانند متن تبدیل شده را ببینند. همچنین، این ویژگی با اضافه شدن 7 زبان جدید در مجموع از 15 زبان پشتیبانی می‌کند. تنها کافی است بسته زبان مورد نظر را از قبل دانلود کنید.

زیرنویس زنده (Live Caption) از این پس از زبان‌های کره‌ای، لهستانی، پرتغالی، روسی، چینی، ترکی و ویتنامی نیز پشتیبانی می‌کند. به عبارت ساده‌تر، گوشی شما حالا می‌تواند زیرنویس زنده برای ویدیوهایی که به این زبان‌ها هستند ایجاد کند. این ویژگی برای افرادی که مشکل شنوایی دارند یا در محیط‌های پر سر و صدا هستند بسیار مفید است.

به‌طورخلاصه گوگل قابلیت زیرنویس زنده را در گوشی‌هایش ارتقاء داده و حالا از تعداد بیشتری زبان پشتیبانی می‌کند. این یعنی اگر ویدیویی به یکی از این زبان‌ها تماشا می‌کنید، می‌توانید زیرنویس‌های دقیق و زنده را روی صفحه نمایش خود ببینید.

با قابلیت Guided Frame حالا می‌توان بدون نیاز به فعال‌سازی برنامه خواندن صفحه (TalkBack) مستقیما تنظیمات دوربین پیکسل فعال شود.این ویژگی به افراد نابینا یا کم‌بینا کمک می‌کند تا با شنیدن راهنمایی‌های صوتی، عکس بگیرند. علاوه‌براین، این‌قابلیت بهبودهایی مانند تشخیص بهتر اشیاء، تشخیص چهره در عکس‌های گروهی و فوکوس بهتر روی سوژه‌ها حتی در شرایط پیچیده را ارائه می‌دهد. همچنین، این ویژگی زمانی که نور کم است به کاربر اطلاع می‌دهد.