بر اساس اولین بررسی‌های گوگل پیکسل فولد، با وجود کیفیت بالای صفحه نمایش بیرونی، ظاهرا این دستگاه بعد از چهار روز استفاده دچار مشکل شده است.

رون آمادئو از مجله خبری Ars Technica پس از بررسی این گوشی گزارش داد صفحه نمایش داخلی تاشو تنها پس از ۴ روز از کار افتاد. نکته قابل توجه این است که بدون ضربه خوردن این اتفاق افتاده اما حدس و گمان‌هایی وجود دارد.

صفحه نمایش پیکسل فولد سوخت

در ابتدا پیکسل‌های پائین نمایشگر سوختند و در مرحله بعدی سمت چپ صفحه نمایش به لمس صفحه واکنشی نشان نداد. سپس طیف سفیدی در صفحه ظاهر شد و گسترش یافت تا تمام صفحه را فرا گرفت.

گوگل پیکسل فولد از صفحه نمایش ۷.۶ اینچی، شیشه بسیار ضخیم و یک لایه محافظ پلاستیکی بهره می‌برد.

بر اساس گزارش آمادئو، لایه محافظ پلاستیکی تمام صفحه را پوشش نمی‌دهد و یک نوار باریک را بدون محافظ باقی می‌گذارد. بر همین اساس گرد و غبار از گوشه صفحه نفوذ می‌کند و در زمان تاشدن گوشی، با توجه به چسبیدن دو صفحه به آن‌ها آسیب می‌زند.

البته این اتفاق در زمان استفاده مشخص نبود و طبق گزارش، پس از از کار افتادن صفحه با کمک ذره‌بین متوجه محل آسیب صفحه نمایش شده بود.

صفحه نمایش Samsung Galaxy Z Fold 5

البته ممکن است این اتفاق صرفا یک بد شانسی بوده باشد، اما به نظر می‌رسد طراحی این محافظ برای کاربران دردسر ساز خواهد شد و وجود نوار بدون محافظ مشکل اصلی نیست،‌ بلکه ارتفاع لبه گوشی مشکل ساز می‌شود.

سازندگان در گوشی‌های تاشو برای اطمینان از نبود مشکلاتی از این قبیل، حاشیه گوشی را کمی برجسته طراحی می‌کنند تا پس از تاشدن گوشی، فاصله کمی بین دو صفحه باقی بماند. این طراحی کمک می‌کرد ذرات ریز به راحتی خارج شده و باعث آسیب به صفحه نمایش نشوند.

با وجود اینکه سوختن صفحه نمایش تنها پس از ۴ روز عجیب بود، اما نباید فراموش کرد که این اتفاق فقط یک بار افتاده است. البته بقیه بررسی‌ها هم چندان چنگی به دل نمی‌زدند.

بر اساس گزارش The Verge، یک خراشیدگی کوچک روی محافظ پلاستیکی صفحه وجود داشت و پس از چند روز تست، شکستگی کوچکی هم در حاشیه صفحه پدیدار شد.

Android Police هم گزارش داد نوار بدون محافظ حاشیه صفحه، محل جمع شدن گرد و غبار بوده و تمیز کردن آن هم آسان نیست.

البته گوگل اعلام کرده بود صفحه نمایش داخلی این گوشی از صفحه‌های نمایش دیگر حساس‌تر است و در مقابل گرد و خاک و اشیا تیز آسیب پذیر خواهد بود.

اخبار مرتبط: