گوگل تصمیم گرفته به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری جدیدی برای گوشی‌های پیکسل ارائه کند. این به‌روز‌رسانی‌ها هم‌اکنون در دسترس همه افراد به‌جز کاربران ایالات متحده است که باید تا 20 اسفند ماه منتظر آن باشند.

چندین قابلیت جدید وجود دارد که در آخرین نسخه به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری پیکسل ارائه شده که هم در گوشی‌ها و هم در ساعت‌های پیکسل موجود است. در واقع گوگل با این کار سعی کرده طیف گسترده‌ای از کاربران را راضی نگه‌دارد.  

به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری پیکسل یکی از مهم‌ترین بهبودهایش را برای قابلیت Call Screen به‌ارمغان می‌آورد. این قابلیت چند سالی است که در گوشی‌‌های پیکسل وجود دارد و اساس کارش به‌این شکل است زمانی که گوشی شما زنگ می‌خورد و تمایل ندارید به‌آن پاسخ بدهید، دستیار گوگل به‌جای شما تماس را جواب می‌دهد و به شما می‌گوید که تماس گیرنده چه کاری با شما دارد تا اگر خواستید خودتان تماس را پاسخ دهید. با استفاده از این به‌روزرسانی جدید، زمانی‌که کاربر تماسی ‌را پاسخ ندهد، گوشی برای تماس گیرنده یک پیام ارسال می‌کند و از او می‌خواهد پیامی بگذارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی یک دکمه ضربه بزنید و سپس دستیار گوگل از تماس گیرنده درخواست می‌کند شروع به‌صحبت کند تا شما بتوانید درک بهتری از علت تماس داشته باشید. در ضمن اگرشما قادر نباشید فورا به‌تماس پاسخ دهید، دستیار Google از تماس گیرنده می‌خواهد تا زمان بیشتری منتظر بماند.

گوگل پیکسل

این به‌روز‌رسانی همچنین برای کسانی که اهل انتشار ماجرا‌های زندگی خود در رسانه‌های اجتماعی هستند هم این امکان را می‌دهد که بتوانند ویدیوهای HDR ده بیتی و عکس‌های Ultra HDR را مستقیماً و بدون هیچ‌گونه مشکلی در اینستاگرام آپلود کنند و به‌اشتراک بگذارند.

علاوه بر این‌ها در این به‌روز‌رسانی، قابلیت Circle to Search که پیش از این مختص سری پیکسل 8 بود، برای دستگاه‌های سری پیکسل 7 نیز ارائه می‌شود.

به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری پیکسل اخیر تعدادی قابلیت‌ جدید به‌نسل اول پیکسل واچ نیز اضافه می‌کند، از جمله این قابلیت‌ها نظارت بر میزان سرعت و ضربان قلب کاربر در حین تمرین ورزش کردن است. همچنین رابط کاربری تمرینات این ساعت بازطراحی شده تا با متن‌های بزرگ‌تر و رنگ‌های روشن‌تر به‌شما در تماشای تمرین کمک کند. قابلیت ایجاد وقفه، شروع و توقف خودکار نیز به پیکسل واچ اضافه می‌شود و به‌همین خاطر دیگر لازم نیست نگران متوقف کردن تمرینات خود به‌صورت دستی باشید.

پیکسل واچ

به لطف به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری پیکسل، استفاده از برنامه‌ Fitbit Relax برای ‌پیکسل واچ در دسترس قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند با استفاده از آن تمرینات تنفسی برای ریلکس شدن در طول روز را انجام دهند. همچنین در این به‌روزرسانی امکان دریافت مسیرهای حمل و نقل عمومی در ‌پیکسل واچ را نیز به‌ارمغان می‌آورد. این قابلیت برای کسانی که برای مسیریابی از ساعت خود استفاده می‌کنند، بسیار کارآمد خواهد بود. این قابلیت هم با Wi-Fi و هم با LTE کار می‌کند، بنابراین با استفاده از آن شما هرگز گم نمی‌شوید.

در ضمن کلیه دستگاه‌های مجموعه پیکسل این قابلیت را پیدا می‌کنند که هر زمان در حال تماس ویدیویی باشید بتوانند به‌جای کل صفحه فقط یک برنامه را به‌اشتراک بگذارند. این مسئله یک قابلیت مفید برای همه کسانی است که می‌خواهند مطمئن شوند یک موقع به‌طور اتفاقی کل صفحه را به‌اشتراک نگذارند. این قابلیت در تبلت پیکسل، پیکسل Fold، پیکسل 5a 5G و دستگاه‌های پیکسل جدیدتر در دسترس است.

همانطور که قبل‌تر هم ذکر شد، آخرین نسخه به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری پیکسل در حال حاضر برای همه دستگاه‌های پشتیبانی شده در سراسر جهان در حال انتشار است. البته به‌جز کاربران ایالات متحده که باید تا 20 اسفند منتظر بمانند تا به‌روزرسانی برای آن‌ها در دسترس قرار گیرد.

اخبار مرتبط: