حدود یک هفته پس از عرضه، امروز شرکت گوگل منوی مربوط به قابلیت نویز کنسلینگ پیکسل بادز پرو 2 را در اندروید 15 فعال کرد.

منوی تنظیم صدا در سیستم عامل اندروید 15 هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ کاربری تغییرات زیادی به خود دیده است. با این حال، این پنل در ابتدا فاقد تنظیماتی برای کنترل ایربادهای پیکسل بادز پرو بود. در جدیدترین آپدیت این سیستم عامل، منویی اضافه شده که برای دسترسی به آن، ابتدا باید یکی از دکمه‌های فیزیکی کم یا زیاد کردن صدا را فشار دهید و بر روی سه نقطه پایین نوار لغزنده کلیک کنید. می‌بینید که در کنار دو گزینه Spatial Audio و Live Caption، گزینه‌ای به نام Noise Control نیز در سمت چپ اضافه شده است. با کلیک بر روی آن، منویی جدید ظاهر می‌شود که سه گزینه Noise Cancellation، Off و Transparency در آن دیده می‌شوند.

قابلیت نویز کنسلینگ پیکسل بادز پرو 2
قابلیت نویز کنسلینگ پیکسل بادز پرو 2

منوی مربوط به قابلیت نویز کنسلینگ پیکسل بادز پرو 2 فقط مختص به این ایرباد نیست بلکه بر روی پیکسل بادز پرو نیز در دسترس قرار گرفته است. این منو هفته گذشته دیده نمی‌شد اما به نظر می‌رسد در آپدیت جدید در هفته جاری، به اندروید 15 اضافه شده و در دسترس قرار گرفته باشد. البته در حال حاضر، عمده افراد همچنان از سیستم عامل اندروید 14 استفاده می‌کنند و فقط تعداد محدودی به اندروید 15 کوچ کرده‌اند.

گزینه Spatial Audio در منوی جدید اندروید 15 نیز دارای سه گزینه Off، Fixed و Head Tracking است که گزینه آخر، صدای سه بعدی را در بهترین حالت خود فعال می‌کند. در کنار آن، گزینه Live Caption نیز تنها دکمه‌ای برای خاموش و روشن کردن این قابلیت کاربردی و جدید است. منوی جدید اندروید 15، در مقایسه با اندروید 14 جمع و جورتر و کاربردی‌تر به نظر می‌رسد و تنظیمات مختلف را به شکلی مرتب در دل خود جای داده که کاربر به راحتی می‌تواند با آن تعامل داشته باشد.

قابلیت نویز کنسلینگ پیکسل بادز پرو 2
قابلیت نویز کنسلینگ پیکسل بادز پرو 2

منوی قابلیت نویز کسنلینگ پیکسل بادز پرو 2 از طریق آپدیت سرور به اندروید 15 اضافه می‌شود و نیاز به کار خاصی برای دریافت آن ندارید. به این تنظیمات از طریق اپلیکیشن Pixel Buds نیز می‌توانید دسترسی داشته باشید اما این منوی جدید، کار را سریع‌تر و آسان‌تر کرده است.