گوگل با معرفی پیکسل 9 و قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 8K، به رقابت با غول‌های صنعت موبایل پیوسته است.

اخیراً گوشی پیکسل 9 با مجموعه‌ای از ارتقاها معرفی شده است که آن را از نسل‌های پیشین، از نظر طراحی و عملکرد، متمایز می‌سازد. علاوه‌براین، گوگل تغییرات هوشمندانه‌ای نیز در دستگاه اعمال کرده است. گوگل در مراسم معرفی گوشی‌های جدیدش اعلام کرد که پیکسل 9 از ویدیوی 8K پشتیبانی می‌کند، قابلیتی که در آیفون وجود ندارد.

همانطورکه اخیراً پوشش دادیم، پیکسل 9 مجهزبه حسگر اثر انگشت اولتراسونیک است که نشان می‌دهد این شرکت در نهایت درحال رقابت با غول‌های صنعت مانند سامسونگ است. در مورد کیفیت دوربین، همه چیز به سلیقه شخصی برمی‌گردد، اما در مورد ضبط ویدیو، همه اتفاق نظر داریم که آیفون بهترین است. توانایی‌های آیفون در فیلمبرداری بسیار بالاتر از رقبا است و باید دید که آیا مدل‌های جدید پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو می‌توانند آن را شکست دهند یا حتی به آن نزدیک شوند.

سری پیکسل 9 به یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی مجهز شده است که وضوح آن نسبت به مدل قبلی چهار برابر افزایش یافته است. همچنین دارای یک لنز تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری است که گوگل آن را سوپر زوم می‌نامد. این اولین بار است که پیکسل ضبط ویدیوی 8K با حداکثر 30 فریم‌درثانیه را معرفی می‌کند، اما نکته کوچکی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

پیکسل 9 با قابلیت ضبط ویدیوی 8K

پیکسل 9 با قابلیت ضبط ویدیوی 8K توسعه‌ای بر قابلیت تقویت ویدیوی این شرکت است. این بدان معناست که پردازش ویدیو به جای دستگاه، در سرورهای شرکت انجام می‌شود. ویدیو به سرورهای گوگل ارسال شده و قبل از استفاده، تقویت می‌شود. گوگل اعلام کرده است که قابلیت تقویت ویدیوی آن دو برابر سریع‌تر از قبل شده است که بهبودی نسبت به پیکسل 8 محسوب می‌شود. همچنین لازم‌به‌ذکر است که این ویژگی تنها در نسخه‌های پرو پیکسل 9 در دسترس است و نسخه استاندارد از این قابلیت بی‌بهره است.

همانطورکه ذکر شد، باید دید که پشتیبانی از ویدیوی 8K پیکسل 9 با قابلیت تقویت ویدیو چگونه با کیفیت ویدیوی آیفون رقابت خواهد کرد. اگرچه این موضوع به ترجیحات کاربر بستگی دارد، اما منتقدان برجسته‌ای مانند MKBHD اشاره کرده‌اند که ویدیوی ضبط شده با آیفون نسبت به رقبا برتر است. آیا شما فکر می‌کنید پیکسل ویدیوهای بهتری نسبت به آیفون ضبط می‌کند؟ لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات پایین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.