اولین نگاه رسمی به گوشی تاشدنی پیکسل 9 پرو فولد به‌رنگ سفید (Obsidian) نشان داد که تغییرات گسترده‌ای در عمق فرورفتگی وسط صفحه‌نمایش ایجاده شده‌است.

گوگل پیکسل 9 پرو فولد، تنها چند روز پس از معرفی رسمی، با استقبال گسترده مواجه شد و موجودی آن به سرعت به پایان رسید. زمان تحویل برای سفارش‌های جدید به سپتامبر موکول شده است. در این میان، یک فرد خوش‌شانس موفق شد دستگاه خود را در رنگ Obsidian زودتر دریافت کند. طبق معمول تصاویر و بررسی جامعی از این پرچمدار جدید، در‌مقایسه‌با پیکسل فولد اصلی، در Reddit منتشر کرد. در اولین نگاه رسمی کاربران از پیکسل 9 پرو فولد شاهد تفاوت‌های چشمگیر آن هستیم.

کاربر Reddit با نام Ok_Row_3905 تصاویر متنوعی از پیکسل 9 پرو فولد را در این شبکه اجتماعی منتشر کرد. نکته جالب توجه آن‌است‌که دستگاه به صورت باز شده به دست مشتری رسیده است، برخلاف پیکسل فولد اصلی که به صورت تا شده ارائه می‌شد. تصاویر همچنین یک برآمدگی قابل توجه در دوربین عقب را نشان می‌دهند که احتمالا به دلیل طراحی فوق‌العاده باریک پیکسل 9 پرو فولد است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد پورت شارژ USB-C به سختی در بدنه گوشی جا می‌شود.

مالک جدید Pixel 9 Pro Fold به مقایسه آن با نسل قبلی خود، Pixel Fold، با انجام یک عکس‌برداری جهت بررسی تغییرات طراحی که گوگل امسال اعمال کرده است، پرداخت. به سرعت متوجه شد که فرورفتگی روی هر دو گوشی هوشمند به طور قابل توجهی متفاوت است، اما در Pixel 9 Pro Fold هنگامی که از زوایای مختلف مشاهده می شود، همچنان قابل مشاهده است. همچنین متوجه تضاد عمده‌ای در نسبت ابعاد Pixel 9 Pro Fold خواهید شد که آشکار است زیرا از نظر فیزیکی بزرگتر است از Pixel Fold است.

یکی از مزیت‌های Pixel 9 Pro Fold نسبت‌به مدل قبلی، سازگاری بهتر با برنامه‌های کاربردی به دلیل فرم فاکتور نزدیک‌تر به گوشی‌های هوشمند سنتی است. اگرچه هنوز جای پیشرفت‌های زیادی وجود دارد، مقایسه این دو دستگاه نشان می‌دهد که تیم‌های طراحی و مهندسی گوگل تلاش‌های قابل توجهی را برای بهبود Pixel 9 Pro Fold صرف کرده‌اند. در واقع، با قرار دادن دو دستگاه در کنار هم، تشخیص آن‌ها از یکدیگر دشوار است.