گوشی تاشوی جدید گوگل، برای عرضه در تاریخ 13 آگوست (23 مرداد) همراه با سایر گوشی‌های پرچم‌دار این غول آمریکایی برنامه‌ریزی شده است. با این حال، امروز تصاویری از تغییرات ظاهری پیکسل 9 پرو فولد لو رفت که شباهت بی‌سابقه آن به گوشی تاشوی وان‌پلاس را نشان می‌دهد.

گوشی تاشوی قبلی گوگل، پیکسل فولد نام داشت و دستگاه جدید نیز در ابتدا قرار بود پیکسل فولد نام‌گذاری شود اما در نهایت گوگل آن را پیکسل 9 پرو فولد نامید. تصاویری از تغییرات ظاهری پیکسل 9 پرو فولد منتشر شده که نشان از دگرگونی واضح نسبت به پیکسل فولد می‌دهد. این‌بار، ظاهر منحصر به‌فرد این دستگاه تقریباً از بین رفته و مدل جدید، شباهت فراوانی به سایر تاشوهای موجود در بازار پیدا کرده است. البته شباهت به یک مدل خاص، یعنی وان‌پلاس اوپن بسیار بیشتر است.

تصاویر لو رفته جدید از پیکسل 9 پرو فولد که در اوایل این هفته منتشر شد، صفحه نمایش بیرونی بزرگی را نشان می‌دهند که اندازه‌اش از گلکسی زد فولد 6 نیز بیشتر است. علاوه بر آن، توانستیم نگاهی به صفحه نمایش داخلی نیز داشته باشیم که به نسبت نسخه قبلی، چین‌های بسیار کمتری داشته و همین باعث زیبایی بیشتر این دستگاه شده است. با این حال، ظاهری بسیار آشنا نیز به آن داده که شباهتش با وان‌پلاس اوپن را نمی‌توانیم نادیده بگیریم.

در قسمت بیرونی، بخش‌هایی که قسمت شیشه‌ای به لولای دستگاه نزدیک می‌شود، شاهد خمیده شدن شیشه از دو طرف هستیم که در نهایت با قطعه‌ای فلزی برخورد می‌کند که اطراف لولای دستگاه را فرا گرفته است. این باعث می‌شود که صفحه نمایش جلو، حاشیه‌ای منحصر به فرد و جذاب داشته باشد. صفحه نمایش داخلی، حاشیه‌هایی برابر در همه گوشه‌ها داشته و در کنار دوربین سلفی نیز قطعه‌ای پلاستیکی به رنگ سیاه جهت محافظت بیشتر تعبیه شده است. تمامی این تغییرات ظاهری پیکسل 9 پرو فولد نشان از شباهتی بی‌سابقه به وان‌پلاس اوپن، یکی از بهترین گوشی‌های تاشو سال گذشته دارند. درست است که تمامی گوشی‌های تاشو شباهت‌هایی به هم دارند اما اینجا، با چیزی بیشتر از یک شباهت ساده روبرو هستیم.

جالب است بدانید که این اولین بار نیست یکی از دستگاه‌های ساخته شرکت گوگل، به گوشی‌های شرکت چینی اوپو شباهت پیدا می‌کنند. گوشی پیکسل فولد که اولین تاشوی این غول آمریکایی بود، با وجود طراحی بسیار جذاب و منحصر به فردی که داشت، ظاهر کلی آن شباهت‌هایی با دو سری اول تاشوهای شرکت اوپو که با نام فایند N شناخته می‌شوند داشت.

با توجه به مسائل پیش آمده، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که شرکت اوپو به نحوی در طراحی‌ها یا حداقل تولیدات قطعات مختلف شرکت گوگل دخیل است. درست است که این مسئله تا حد زیادی غیرممکن و بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسد اما در هر گوشی جدید گوگل، شاهد شباهت‌های بیشتری به تغییرات ظاهری پیکسل 9 پرو فولد هستیم که در نوع خود عجیب و تصورنشدنی است. این شباهت چیز عجیبی برای گوگل نیست زیرا گوشی وان‌پلاس اوپن، حداقل در بازارهای ایالات متحده، یکی از موفق‌ترین گوشی‌های تاشو در نظر گرفته می‌شود و اگر پیکسل 9 پرو فولد نیز قرار است عملکردی مشابه آن داشته باشد، قطعاً باید چشم به انتظار عرضه‌اش باشیم.