تست‌ مقاومت نشان داد پیکسل 9 پرو فولد گوگل، باوجود قیمت بالای 1799 دلار، در‌صورت خم شدن در جهت نادرست، به‌راحتی آسیب‌پذیر بوده و می‌شکند.

گوگل Pixel 9 Pro Fold با عنوان نازک‌ترین و بادوام‌ترین گوشی هوشمند تاشوی جهان، در برخی مناطق توسط گوگل معرفی شده‌است. گوشی گوگل پیکسل 9 پرو فولد با طراحی متفاوت و چشمگیر نسبت به‌نسل اول پیکسل فولد و مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده، توجه بسیاری را به‌خود جلب کرده‌است. با‌این‌حال، کاهش ضخامت این پرچمدار، چالش‌هایی را نیز به‌همراه داشته است. همانطور که یک یوتیوبر نشان داد، خم کردن Pixel 9 Pro Fold در جهت نادرست می‌تواند منجر به‌خسارت‌های جبران‌ناپذیری شود. آسیب پذیری این پرچمدار گوگل نشان می‌دهد دستیابی به‌ظرافت و نازکی در طراحی گوشی‌های تاشو، می‌تواند با چالش‌هایی در زمینه دوام و مقاومت همراه باشد.

گوشی پیکسل 9 پرو فولد به‌دست Zach، یوتیوبر معروف کانال JerryRigEverything، رسیده و بسیاری از علاقه‌مندان می‌دانند این پرچمدار چه آزمون سختی را تست‌ مقاومت پیش رو خواهد داشت. گوگل در ساخت جدیدترین گوشی تاشوی خود از آلومینیوم مستحکم استفاده کرده که نشان از تعهد این کمپانی به‌تولید محصولی با کیفیت و ممتاز دارد. با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد در زمینه جلوگیری از نفوذ گرد‌و‌غبار، این غول فناوری نیاز به‌بازنگری در طراحی مدل بعدی خود دارد و همچنین باید رتبه‌بندی IP68 آن را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

به محض ورود ذرات‌ریز و گرد‌و‌غبار به‌داخل پیکسل 9 پرو فولد، صدای ناهنجاری از لولا به‌گوش می‌رسد که می‌تواند برای کاربرانی که در آینده با چنین وضعیتی مواجه شوند، بسیار ناخوشایند باشد. با‌این‌حال، نفوذ گرد‌و‌غبار به‌شکاف‌های کوچک، کمترین نگرانی شما خواهد بود؛ چرا که در تست خمیدگی، پیکسل 9 پرو فولد بدون مقاومت چندانی می‌شکند و نمایشگر بزرگتر آن آسیب می‌بیند. آسیب‌پذیری این پرچمدار تاشو نشان می‌دهد گوگل در بهبود طراحی مدل نسل اول، پیشرفت چشمگیری نداشته و به‌نظر می‌رسد خط آنتن که در امتداد بالا تا پایین نمایشگر قرار گرفته نقطه ضعفی در ساختار گوشی ایجاد کرده‌است.

اینکه چرا گوگل تصمیم گرفته خط آنتن را در دستگاهی که به‌صورت بالقوه بسیار نازک است، بگنجاند، جای سوال دارد. با‌این‌وجود، کمپانی گوگل اعلام کرده پیکسل 9 پرو فولد دارای لولای مستحکم‌تری نسبت به‌نسل قبل است، اما اشاره‌ای به‌مقاومت کلی ساختار آن نکرده‌است. امیدواریم تیم طراحی و مهندسی گوگل با بررسی دقیق نتایج این تست دوام، در طراحی نسل سوم این گوشی، مقاومت و استحکام بیشتری را در نظر بگیرند. به کاربرانی که هنوز پیکسل 9 پرو فولد خود را دریافت نکرده‌اند، توصیه می‌شود ویدیوی آپلود شدت را مشاهده کنند تا از نقاط ضعف احتمالی این گوشی آگاه شوند.