پیکسل 9 پرو فولد به‌دلیل محل قرارگیری سیم‌پیچ شارژ، با پیکسل استند 2 سازگار نیست؛ این امر باعث می‌شود شارژ بی‌سیم پیکسل استند ۲ برای کاربران پیکسل 9 پرو فولد غیرقابل استفاده باشد.

گوگل به تازگی سری پیکسل ۹ خود را در ۲۲ آگوست عرضه کرده و اکنون تمرکز خود را بر روی گوشی تاشوی جدید خود گذاشته است. اگرچه پیکسل ۹ پرو فولد در هفته آینده عرضه خواهد شد، کاربران مشتاقانه منتظر تجربه این گوشی تاشوی جدید هستند. با این حال، لازم است از قبل بدانند که این مدل جدید با پیکسل استند ۲ سازگار نیست و نمی‌تواند با استفاده از آن شارژ شود. گوگل جزئیاتی را در این باره منتشر کرده و توضیح داده است که چرا این گوشی با پایه شارژ پیکسل استند ۲ سازگار نیست.

گوگل پیکسل 9 پرو فولد که در رویداد Made by Google در سال ۲۰۲۴ رونمایی شد، با نمایشگر تاشو بزرگتر و باریک‌تر خود که از پردازنده قدرتمند Tensor G4 بهره می‌برد، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این دستگاه تاشوی نوآورانه هم‌اکنون برای پیش‌سفارش در دسترس است و از تاریخ ۴ سپتامبر به صورت رسمی روانه بازار خواهد شد.

شارژ بی‌سیم پیکسل

پیش از عرضه، گوگل به کاربران خود اطلاع داد که شارژ بی‌سیم پیکسل استند ۲ با پیکسل 9 پرو فولد سازگار نیست و نمی‌توان از آن برای شارژ این گوشی استفاده کرد. نسل دوم پیکسل استند که در سال ۲۰۲۱ همزمان با سری پیکسل ۶ معرفی شد، با قیمت ۷۹ دلار به بازار عرضه می‌شود و شامل یک آداپتور برق ۳۰ واتی USB-C (PD 3.0 w/PPS) و همچنین یک کابل USB C-to-C است. این پایه شارژ قادر است مدل‌های مختلف پیکسل را با توان‌های متفاوتی شارژ کند؛ پیکسل ۹ را تا 15 وات، پیکسل 9 پرو را تا ۲۱ وات و پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال را تا ۲۳ وات.

گوگل اخیراً سند پشتیبانی خود را به‌روزرسانی کرده و اعلام کرده است پیکسل ۹ پرو فولد با وجود پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، با پیکسل استند ۲ سازگار نیست. کمپانی گوگل برای توضیح این محدودیت، بیان کرده است اگرچه در نسخه قبلی، سیم‌پیچ شارژ در مرکز قرار داشت و شارژ بی‌سیم را به راحتی امکان‌پذیر می‌کرد، پیکسل ۹ پرو فولد فاقد نقطه شارژ کاملاً مرکزی است و این امر شارژ بی‌سیم آن را با پیکسل استند ۲ دشوار می‌کند. گوگل حتی برای شفاف‌سازی بیشتر، نموداری از گوشی را نیز به اشتراک گذاشته است که محل قرارگیری سیم‌پیچ شارژ را نشان می‌دهد. گوگل دستورالعمل‌های زیر را ارائه کرده است:

«هنگام استفاده از شارژر بی‌سیم دیگر، موقعیت گوشی‌تان را تنظیم کنید تا شارژ شود. برای اطمینان از عملکرد صحیح، نشانگر شارژ را روی گوشی بررسی کنید.»

مسئله ناسازگاری پرچمدار جدید گوگل با پیکسل استند 2 می‌تواند برای کاربرانی که در اکوسیستم گوگل فعال هستند، یک چالش باشد. آنها این موضوع را یک نقص قابل توجه می‌دانند و معتقدند که باید زودتر در لیست مشخصات پیکسل ۹ پرو فولد به آن اشاره می‌شد.