پیکسل 9 پرو فولد با یک آپدیت گسترده درمقایسه‌با نسل گذشته به‌خصوص دربخش نمایشگر معرفی شد که ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارد.

همان‌طورکه می‌دانید، گوشی تاشدنی پیکسل فولد اصلی، قالب تاشوهای کتابی را شکست؛ یک نمایشگر بیرونی کوتاه و عریض که به یک صفحه‌ وسیع افقی باز می‌شد. درواقع، این‌موضوع در تضاد کامل با دستگاه‌هایی مانند Galaxy Z Fold 5 بود که تقریبا در همان زمان عرضه شد، اما پنل داخلی بسیار عریض‌تر و گسترده‌تر بود؛ انتخاب گوگل برای برنامه‌های تبلت و مصرف رسانه عالی بود، اما معایبی هم داشت.

برنامه‌های اندرویدی امروزی همیشه برای تاشوهای کتابی آماده نیستند، چراکه همیشه برای ارائه قابلیت‌های مشابه تبلت‌ها آماده نیستند. اگر نمایشگر داخلی یک تاشو بلندتر و به پرتره نزدیک‌تر باشد، با اکثر برنامه‌ها به‌خوبی کار می‌کند، حتی اگر از اندازه نمایشگر به‌صورت کامل استفاده نکنید. با رفتن به‌حالت landscape چیزهای بیشتری را از دست می‌دهید، زیرا برنامه‌هایی که بهینه نشده‌اند اغلب بخش بسیار کوچکی از صفحه را اشغال می‌کنند؛ دقیقا به‌همین دلیل است که نمایشگر پیکسل 9 پرو فولد یک تغییر اساسی داشت

تغییرات-پیکسل-فولد

کمپانی گوگل می‌گوید پیکسل 9 پرو فولد و بقیه سری جدید پیکسل یکی از بزرگ‌ترین دلایل چنین تغییر بزرگی بین نمایشگرهای Pixel Fold و تنظیمات جدید آن‌است‌که به‌سادگی برای برنامه‌ها در هردو نمایشگر بهینه‌تر شده‌است. نسخه اصلی تنها برای پنل بیرونی بهینه‌سازی شده‌بود. اما، حتی در آن زمان، نسبت تصویر کوتاه و عریض با اکثر گوشی‌های هوشمند مدرن بسیار متفاوت بود.

نمایشگر بیرونی Pixel 9 Pro Fold با Pixel 9 و Pixel 9 Pro یکسان است، هدفی که گوگل مستقیما هنگام طراحی آن داشت. در ترکیب با سخت‌افزار باریک‌تر، نتیجه یک تاشو است که وقتی بسته می‌شود، درست مانند یک تلفن معمولی به نظر می‌رسد.