گوشی هوشمند گوگل پیکسل 8a با نام مستعار آکیتا و تراشه آندکلاک در بنچ‌مارک گیک‌بنچ ظاهر شد.

طی ماه‌های گذشته اخبار و شایعاتی زیادی را درباره نسل آینده پرچمداران گوگل یعنی سری پیکسل ۸ را ازسوی افشاگران و رسانه‌های حوزه فناوری شنیدیم. براساس همین شایعات، تاکنون براین باور بودیم که سری یادشده شامل پیکسل و پیکسل ۸ پرو می‌شود، اما امروز خبری مبنی‌بر یک نسخه جدید به‌نام پیکسل 8a منتشر شد که تاکنون افشاگری‌های بسیار کمی پیرامون آن صورت گرفته بود و خبرگزاری‌ها باجدیت آن را دنبال نکردند.

طبق آخرین گزارش‌ها، صبح امروز دستگاهی با اسم رمز گوگل آکیتا در فهرست گیک‌بنچ به‌ثبت رسیده که علاقه‌مندان حوزه فناوری و متخصصان براین‌باورند که این گوشی گوگل پیکسل 8a باشد که به‌عنوان نسخه‌ای ارزان و ضعیف‌تر معرفی و سپس وارد بازار می‌شود تا طیف وسیعی‌تری از کاربران از نسل هشتم گوشی‌های کمپانی گوگل بهره‌مند شوند.

براساس فهرست اطلاعاتی گیک‌بنچ برای دستگاه هوشمند آکیتا یا پیکسل 8a، این گوشی از نسخه آندکلاک تراشه تنسور G3 و پردانزده گرافیگی Mali-G715 استفاده می‌کند؛ همچنین برای عملکرد روان و یکپارچه دستگاه به ۸ گیگابایت حافظه رم مجهز می‌شود. تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بنچ‌مارک گیک‌بنج نشان می‌دهد تراشه این گوشی توانسته به‌ترتیب امتیاز‌های ۱۲۱۸ و ۳۱۷۵ را کسب کند.

گوگل پیکسل 8a گیک‌بنچ

یادآوری می‌شود اسم رمزی که ما امروز می‌شنویم را وب‌سایت‌ خبری «Android Authority» اواسط سال گذشته افشا کرد که نشان می‌دهد گوگل به‌ اسم‌گذاری گوشی‌های پیکسل برپایه نام حیوانات ادامه می‌دهد؛ کمپانی گوگل برای معرفی نسخه‌های جدید سیستم‌عامل محبوب اندروید از نام دسرها استفاده می‌کند، بنابراین جای تعجبی نیست که از نام حیوانات برای گوشی‌هایش بهره می‌برد. باوجوداین باید ذکر کنیم تاریخ معرفی پیکسل 8a مشخص نیست و حتی احتمال دارد به‌طور کل وارد بازار نشود.

یک منبع موثق خبری می‌گوید، غول فناوری تنها قصد دارد نسخه‌های سری A را هر دو سال یک‌بار عرضه کند؛ بنابراین باتوجه‌به اینکه پیکسل 7a امسال معرفی شد، این احتمال وجود دارد که پیکسل 8a سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود. سپس سال ۲۰۲۷ شاهد معرفی پیکسل 9a خواهیم بود و بعد از آن گوگل قصد دارد به‌طور کلی با حذف شماره‌ها از گوشی‌هایش سیاست نام‌گذاری جدیدی را پیش بگیرد.

اگر از طرفداران گوشی‌های پیکسل هستید، اما محدودیت مالی برای خرید گوشی‌های پرچمدار دارید می‌توانید گوگل پیکسل 7a را خریداری کنید که از مشخصات فنی مشابه سری پیکسل ۷ بهره می‌برد. صفحه‌نمایش این گوشی ۶.۷ اینچی اولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نرخ به‌روزرسانی ۹۰ و نسبت تصویر ۲۰:۹ است که برای محافظت از آن گوگل روی به استفاده محافظ شیشه‌‌ای کورنینگ گوریلا گلس ۵ آورده است.

همچنین پیکسل 7a به تراشه تنسور G2 مجهز است که با بهره‌مندی از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عملکرد روانی و منسجمی دارد. سیستم دوربین دستگاه از یک ماژول دوگانه بهره می‌برد که شامل سنسور واید ۶۴ مگاپیکسلی و سنسور ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید می‌شود. برای تامین انرژی دستگاه نیز یک باتری ۴۳۸۵ میلی‌آمپرساعتی وجود دارد که از شارژ سیمی سریع ۱۸ واتی و بی‌سیم ۷.۵ وایت پشتیباتی می‌کند.

اخبار مرتبط:‌