امروز برخی تصاویر سری پیکسل ۸ در سایت ردیت انتشار یافت که زبان طراحی این سری گوشی هوشمند ساخت گوگل را نشان می‌دهد.

هیچ کمپانی سازنده‌ای به افشاگران و افشاگری علاقه ندارد، اما گوکل در سال‌های اخیر بیشتر آسیب و ضررهای مالی از سوی افشاگران متحمل شده است. این شرکت آمریکایی تلاش‌های بسیاری را برای مقابله‌ با این افشاگری‌ها کرده اما همیشه با شکست‌هایی روبه‌رو می‌شود و اطلاعات گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های آن‌ها قبل از رونمایی انتشار می‌یابد.

امروز نیز از این قاعده مستثنا نیست و تعدادی از تصاویر سری پیکسل ۸ در وب‌سایت خبری ردیت منتشر شد که به‌خوبی زبان طراحی این سری را در پنل پشت و صفحه‌نمایش نشان می‌دهد. همچنین باید خاطر نشان کنیم که پست انتشار یافته و حساب کاربری پس از چند دقیقه از این وب‌سایت به‌طور کلی حذف شد.

با توجه به تصاویر، می‌توان گفت که نسخه پیکسل ۸ پرو نسبت به مدل‌های قبلی خود از حاشیه‌های گردتری برخوردار می‌شود. علاوه‌بر این، این عکس‌ها برخی شایعات گذشته را تایید می‌کنند که انحنای حاشیه‌های پیکسل ۸ پرو تقریبا دو برابر پیکسل ۷ پرو خواهد بود؛ براین‌اساس می‌توان گفت ارگونومی جدید پیکسل ۸ پرو می‌تواند به سازگاری بیشتری در دست کاربران بیانجامد.

Google-Pixel-8-Pro-hands-on-images-leak

در سال‌های اخیر، شاهد نمایشگر‌های منحنی شکل در سری گوشی‌های پیکسل ۵، ۶ و ۷ بودیم که به ظرافت و زیبایی دستگاه کمک زیادی می‌کرد. با‌این‌حال، کمپانی گوگل در تولید سری پیکسل ۸ از صفحه‌نمایش تخت استفاده می‌کند تا میزان دوام آن را بیشتر کند.

روی صفحه‌نمایش گوشی حالت فست‌بوت مشاهده می‌شود که در قسمت «بازبینی محصول» کلمه هاسکی را می‌توان دید که مشخصا اسم رمز پیکسل ۸ پرو است. این نمونه اولیه از ۱۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 محصول شرکت سامسونگ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS ساخت کمپانی SK Hynix بهره می‌برد؛ برچسب پشت دستگاه نیز تایید می‌کند که این نسخه برای آزمایش و ارزیابی‌های اولیه عرضه شده است.

اگر با نگاهی دقیق‌تر به پنل پشت این دستگاه بنگریم، یک حباب دایره‌ای شکل زیر فلش ال‌ای‌دی می‌بینیم که احتمالا دماسنج مادون قرمز است. پیکسل ۸ پرو با صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی اولد با رزولوشن ۱۳۴۴×۲۹۹۲ و نرخ‌ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی ساخته می‌شود که تجربه کاربری فوق‌العاد‌ه‌ای خواهد داشت. طبق گزارش‌ها، سیستم دوربین نیز از ماژول سه‌گانه برخوردار می‌شود که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل نسل ۲، سنسور اولترا واید ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX787 که با زوم اپتیکال ۵ برابری همراه می‌شود. همچنین تراشه تنسور جی ۳ و پردازشگر‌های سیگنال تصویری به دوربین پیکسل ۸ پرو اجازه می‌دهند که کیفیت تصاویر را به حداکثر توان برسانند.

از آنجایی که این سری پیکسل ۸ در مرحله توسعه قرار دارد احتمالا با تغییرات کم یا زیادی مواجه شود؛ بنابراین نباید به این عکس‌ها یا شایعاتی که در آینده می‌بینیم اکتفا کنیم. برای مثال، اگر به طراحی پنل پشت دستگاه دقت کنید می‌بینید که از الگو‌های خاصی بهره‌ می‌برد که ممکن است در نسخه‌ نهایی حذف شود یا رنگ و کنتراست آن عوض شود. اما می‌توان گفت که طراحی سری پیکسل ۸ نسبت به نسل گذشته تغییر زیادی نخواهد کرد.

اخبار مرتبط: سری پیکسل ۸ با باتری و شارژ بهتر عرضه می‌شود