یک افشاگر معروف توییتری نوشت سری گوگل پیکسل ۸ با سیم‌‌کارت الکترونیکی در برخی کشورها معرفی و عرضه خواهد شد.

براساس آخرین گزارش‌ها، سری گوگل پیکسل ۸ اواسط مهرماه به‌عنوان جانشینی برای نسل فعلی یعنی سری پیکسل ۷ معرفی می‌شود؛ باوجوداین هرچه به زمان معرفی نزدیک‌تر می‌شویم افشاگران اطلاعات گسترده‌تری به‌همراه رندرهای آن به‌نمایش می‌گذارند. برای مثال، به‌تازگی اعلام شد سری پیکسل ۸ در برخی کشورها با سیم‌‌کارت الکترونیکی وارد بازار خواهد شد.

سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM) فناوری جدیدی محسوب می‌شود که جایگزین سیم‌کارت‌های معمولی یا فیزیکی شده‌اند که با استفاده از یک گجت با دستگاه شما یکپارچه می‌شوند. درحال‌حاضر، بیشتر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار از چنین تکنولوژی پشتیبانی نمی‌کنند و تنها در برخی کشورها مانند ایالات متحده قابل استفاده است.

شیار سیم کارت گوگل پیکسل 8

چندی پیش یک افشاگر توییتری با نام مستعار آنلیکس رندرهای جدیدی از سری پیکسل ۸ منتشر کرد که تصویر خوبی از طراحی نسل آینده پیکسل‌ها به کاربران می‌داد. میشال رحمان، تحلیل‌گر حوزه فناوری، با انتشار توییتی گفت: «دو نسل گذشته پیکسل‌ها یعنی پیکسل ۶ و پیکسل ۷ از شیار سیم‌کارت در سمت چپ برخوردار بودند، اما سری پیکسل ۸ از چنین شیاری پشتیبانی نمی‌کند و این بدان معناست که آخرین نسل پرچمداران گوگل با سیم‌کارت فیزیکی عرضه نمی‌شوند». علاوه‌براین، گوشی‌های آیفون، تنها دستگاه‌های هوشمند بازار هستند که از سیم‌‌کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کنند، اما یادآوری می‌شود این قابلیت تنها برای عرضه در بازار ایالات متحده است و سایر بازارها از سیم‌کارت‌های فیزیکی بهره می‌برند.

آخرین شایعات تایید می‌کنند سری پیکسل ۸ با سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور اولترا واید ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX787 عرضه می‌شود که کمک شایانی به بهبود تجربه کاربری هنگام عکاسی می‌کند. داخل بدنه دستگاه به تراشه گوگل تنسور جی ۳ مجهز می‌شود که جدیدترین فناوری کمپانی مذکور به‌حساب می‌آید. پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو در دو نسخه ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی موجود می‌شوند و احتمالا خبری از مدل ۵۱۲ گیگابایتی یا یک ترابایتی نخواهد بود.

ازسوی‌دیگر، سری پیکسل ۸ از صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی اولد با رزولوشن ۱۳۴۴×۲۹۹۲ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی و سطح روشنایی خودکار ۱۶۰۰ نیتی بهره‌مند می‌شود که یک تجربه کاربری فراگیری را هنگام تماشای ویدئوها و بازی‌های موبایلی ارائه می‌کند.

در یکی از خبرهای اخیر، اعلام شد که سری پیکسل ۸ از ویژگی منحصربه‌فردی به‌نام «پاک‌کن جادویی صوتی» برخوردار می‌شود که کاربران با استفاده از آن می‌توانند نویزهای اضافی را در پس‌زمینه ویدئوها حذف کنند؛ پرچمداران گوگل اولین دستگاه‌های بازار محسوب می‌شوند که از چنین قابلیتی پشتیبانی می‌کنند.

اخبار مرتبط: رابط کاربری دوربین سری گوگل پیکسل ۸ تغییر می‌کند